رییس دانشگاه ایلام:
همانطور که مردم این استان در هشت سال دفاع مقدس حافظ مرزهای جمهوری اسلامی بوده و کماکان نیز هستند، دانشگاهیان نیز خود را متعهد به حفاظت از مرزهای دانش اسلامی می دانند.
کد خبر: ۹۹۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸ 23 September 2015

به گزارش تابناک ایلام ، محمدعلی اکبری روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس که با حضور روسا، دانشجویان و کارکنان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان ایلام در مزار شهدای گمنام دانشگاه ایلام برگزار شد، افزود: همانطور که مردم این استان در هشت سال دفاع مقدس حافظ مرزهای جمهوری اسلامی بوده و کماکان نیز هستند، دانشگاهیان نیز خود را متعهد به حفاظت از مرزهای دانش اسلامی می دانند.
وی با بیان اینکه بیش از یک چهارم مجموع کارکنان و استادان این دانشگاه را خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران تشکیل می دهد، ادامه داد: ایثار، پایمردی و از خودگذشتگی شهدا، رزمندگان، جانبازان، آزادگان و ایثارگران را ارج می نهیم و به مقام شامخ این عزیزان ادای احترام می کنیم.
رییس دانشگاه ایلام با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با فصل شکوفایی علم و دانش، گفت: ترویج فرهنگ والای ایثار و شهادت و شکوفایی علمی در کنار یکدیگر زمینه ترقی و پیشرفت همه جانبه کشور در تمامی ابعاد را فراهم می کند.
علی اکبری افزود: دانشگاه و جبهه شاید در ظاهر شباهتی با یکدیگر نداشته باشند اما ما همواره جبهه را دانشگاه دانسته و دانشگاه را زمینه ای برای جهاد می دانیم.
وی ادامه داد: در عمر پربرکت انقلاب اسلامی در دانشگاه همواره افرادی تربیت شده و می شوند که نظام مقدس اسلامی برای خودکفایی و جهاد علمی، سیاسی و فرهنگی به آنها نیازمند است.
وی نهادینه کردن روحیه جهادی در حوزه های مختلف علمی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در بین اقشار مختلف جامعه را از رسالت های اصلی و اساسی دانشگاه عنوان کرد.
در این آیین مزار دو شهید گمنام دفاع مقدس دانشگاه ایلام عطرافشانی و غبارروبی شد و شرکت کنندگان با نثار شاخه های گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار