میرکل ورزش وجوانان استان:
مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام گفت: کارهای مشارکتی در بین سمن‌ها علاوه بر تسریع در امور موجب تقویت و تأثیرگذاری بیشتر برنامه‌ها خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۰۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴ 25 September 2015

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام گفت: کارهای مشارکتی در بین سمن‌ها علاوه بر تسریع در امور موجب تقویت و تأثیرگذاری بیشتر برنامه‌ها خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، «بهروز حیدرزاده»، در دیدار با دبیران سازمان‌های مردم‌نهاد ایلام اظهار کرد: مشارکت سمن‌ها در اجرای برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی موجب تقویت و پیشبرد اهداف خواهد شد اما متأسفانه به دلیل برخی مشکلات ازجمله فقدان زیرساخت‌های فرهنگی شاهد نقش‌آفرینی آن‌ها نیستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام، برنامه‌ریزی در ساختار انجمن‌ها را با توجه به فضای فرهنگ‌سرای جوان امری ضروری عنوان کرد و گفت: با توجه به وجود اخذ مجوز 60 سازمان مردم‌نهاد و 120 هیئت ورزشی باید به دنبال تعامل با همدیگر بود تا با برنامه‌ریزی‌های دقیق امکان استفاده بهینه از فضای آموزشی فرهنگ‌سرا برای همه وجود داشته باشد.

حیدرزاده تأکید کرد: سازمان‌ها در انجام برنامه‌های پیش‌رو به دلیل فقدان اعتبار سعی کنند در تعامل با دستگاه‌های متولی هزینه‌ی موردنیاز را جذب کنند چراکه در پیش گرفتن چنین رویه‌ی موجب مشارکت حداکثری خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ادامه داد: فردی کار کردن میزان و تاثیرگذاری برنامه‌ها را نشان نمی‌دهد بهترین روش این است که سازمان‌های مردم‌نهاد با شاخه‌های کاری مشترک در یک‌جهت خاص کار کنند تا ضمن افزایش مشارکت‌ها بتوانند شاخه‌های کاری را توسعه دهند و شاهد تاثیرگذاری بیشتر سمن‌ها بر اساس نوع فعالیت‌ها در برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی باشیم.

وی با اشاره به اینکه مشارکت سمن‌ها با همدیگر بر اساس شاخص‌ها و برنامه‌های مشترک موجب توسعه استان خواهد شد، افزود: علاوه بر تسریع در تحقق اهداف سمن‌ها می‌توان شاهد افزایش فعالیت‌های تشکل‌ها و استفاده بهینه از امکانات موجود در فرهنگ‌سرا با امور مشارکتی شد.

وی با بیان اینکه ثبت فرهنگ‌سرا به نام اداره کل ورزش و جوانان برای انجام فعالیت‌ جوانان را دغدغه‌ی مسئولان این دستگاه دانست و تصریح کرد: هدف همه ما حل مشکل مالکیت فرهنگ‌سرا است تا زمانی که این ساختمان در اختیار ورزش و جوانان است سعی کنید هیئت‌های ورزشی، سمن‌ها و حتی بخش‌های اداری واقع در فرهنگ‌سرا در تعامل و همکاری با همدیگر برنامه‌ها را به جلو ببرید و آن را مختص به واحد خاصی ندانید.

حیدرزاده تصریح کرد: استعدادهای بالقوه‌ی در روستاها و مناطق محروم وجود دارد که نیازمند هدایت هستند در این راستا برای بهره‌مندی از استعدادها و نوآوری‌های جوانان روستاها 60 درصد اعتبارات به آن سمت خواهد رفت تا علاوه بر ارجاع کار سازمان‌های مردم‌نهاد به سمت شهرستان‌ها و روستاها می‌توان شاهد شکوفایی استان در حوزه‌های مختلف شد.

وی گفت: باید به‌دوراز هرگونه تفکر حزبی از پتانسیل‌های موجود در جهت رشد اهداف استفاده کرد و در این راه از اختلاف‌نظرها ناراحت نشوید چراکه باعث تقویت کار و رشد برنامه‌ها خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار