این طرح در استانهای تهران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، فارس، ایلام، کرمانشاه، کهیگیلویه و بویر احمد، کردستان، لرستان، سیستان و بلوچستان، مازندران، چهار محال و بختیاری، خراسان جنوبی و اصفهان به طور همزمان در حال اجرا است.
کد خبر: ۱۴۷۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸ 19 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، طرح ملی جنگلانه به کمک جنگلهای کهگیلویه و بویراحمد می آید.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه با اجرای این طرح تا کنون 32 هزار هکتار از مراتع ملی استان با حمایت و مشارکت مردم به کاشت درخت بلوط اختصاص داده شد گفت: این طرح برای دومین سال پیاپی در جنگلهای سراسر استان در راستای کمک به جنگل ها، عرصه های منابع طبیعی و فضای سبز اجرا می شود.
آقای بهشتی فر افزود: ترمیم و احیای عرصه های جنگلی و مرتعی، تنوع زیستی، شناخت و حمایت از گونه های بومی و در معرض خطر و آشنایی با روش کاشت درخت از دیگر اهداف این طرح است.
وی گفت: جنگلانه طرحی مردمی است که سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از آن حمایت می کنند و توسط تشکل های مردم نهاد اجرا می شود.
مدیرعامل شبکه زیست محیطی استان نیز بابیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون جنگلانه در 5 هکتار از اراضی منابع طبیعی اجرا شد گفت:جنگلهای کهگیلویه و بویراحمد بیست درصد از جنلگهای حوزه زاگرس را تشکیل داده است .
آقای نیک اقبالی افزود: توسعه جنلگها می تواند در آینده نقش پررنگی در اقتصاد مردم هر منطقه و به تبع آن استان داشته باشد .
مجری این طرح گفت: این طرح به طور همزمان در 14استان کشور با مشارکت هزار و 250شبکه مردم نهاد در حال اجرا است .
آقای سجادیان گفت: این طرح در استانهای تهران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، فارس، ایلام، کرمانشاه، کهیگیلویه و بویر احمد، کردستان، لرستان، سیستان و بلوچستان، مازندران، چهار محال و بختیاری، خراسان جنوبی و اصفهان به طور همزمان در حال اجرا است./پ

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار