فرماندار آبدانان گفت: پنج میلیارد ریال اعتبار برای مرمت، بهسازی و بهبود وضعیت معابر روستای چم شالان از توابع بخش مورموری این شهرستان اختصاص یافت.
کد خبر: ۱۶۲۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷ 13 January 2016
فرماندار آبدانان گفت: پنج میلیارد ریال اعتبار برای مرمت، بهسازی و بهبود وضعیت معابر روستای چم شالان از توابع بخش مورموری این شهرستان اختصاص یافت.

 به گزارش تابناک ایلام؛ مجید عسگری در جمع اهالی این روستا به همت و عزم راسخ دولت تدبیر و امید برای رفاه روستاییان اشاره کرد و افزود: این میزان اعتبار برای اصلاح و روکش آسفالت جاده دسترسی چم شالان، بهسازی محیط روستا و رفع مشکلات زیر ساختی از محل اعتبارهای تملک دارایی های سرمایه ای تخصیص یافته و بزودی عملیات اجرایی این کارها، آغاز می شود.
وی اظهار کرد: مردم سخت کوش این روستا با تولید محصولات دامی، کشاورزی و آبزیان سهم بزرگی در رونق اقتصادی این شهرستان دارند. 
عسگری به اهمیت اقتصادی دریاچه پشت سد کرخه در حوزه این شهرستان اشاره کرد و گفت: مقدمات راه اندازی یک مجموعه تفریحی، رفاهی و توریستی در این منطقه توسط بخش خصوصی فراهم شده که با اجرایی شدن آن، ضمن ایجاد صدها فرصت شغلی برای جوانان روستایی، منطقه چم شالان به یک نقطه تفریحی و توریستی زیبا تبدیل می شود.
روستای چم شالان در 80 کیلومتری جنوب شرق آبدانان یکی از مناطق روستایی مولد و دارای مزیت های اقتصادی است که پس از احداث سد بزرگ کرخه و بخاطر زیر آب رفتن مکان اولیه روستا با مساعدت مالی دولت، روستاییان در مکان جدیدی اسکان یافتند.
این روستای کوچک 20 خانواری بخاطر قرار گرفتن در کنار دریاچه پشت سد کرخه، سهم بزرگی در تولید گندم، جو، کلزا و صید آبزیان دارند.

** 250 نفر کار اجرایی انتخابات در بخش کلات مورموری را بر عهده دارند 
بخشدار کلات مورموری گفت: 250 نفر از نیروهای اداری و مردمی، کار اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در این بخش را بر عهده دارند. 
حجت هادیزاده انتخابات را نماد مردم سالاری دینی دانست و افزود: این افراد در قالب هیات های اجرایی، نظارت، بازرسی، نمایندگان بخشدار و عوامل انتظامی کار برگزاری انتخابات هفتم اسفند در بخش کلات مورموری را عهده دار هستند. 
وی اظهار کرد: برای جمع آوری و اخذ آرای مردم این بخش 12 شعبه ثابت و سیار پیش بینی شده است که سه شعبه آن شهری و 9 شعبه دیگر نیز روستایی است. 
بخشدار کلات مورموری تعداد واجدین شرایط رای دادن در این منطقه را چهار هزار و 800 نفر اعلام کرد و گفت: همه عوامل اجرایی و نظارت انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی توسط کارشناسان وزارت کشور با آخرین روش و اصول فنی و قانونی فرآیند این امر آشنا شده اند. 
هادیزاده یادآور شد: مقدمات برگزاری انتخابات آرام و با نشاط و با مشارکت بالای مردم در بخش کلات مورموری فراهم شده است. /م

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار