معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام مهم ترین اولویت نظام و دولت تدبیر و امید را در هفتم اسفند تامین امنیت و سلامت انتخابات عنوان کرد.
کد خبر: ۱۸۶۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۳ 23 February 2016

معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام مهم ترین اولویت نظام و دولت تدبیر و امید را در هفتم اسفند تامین امنیت و سلامت انتخابات عنوان کرد.

به گزارش تابناک ایلام؛حسین کلانتری عصر سه شنبه در نشست شورای اداری استان اظهار کرد: دست اندارکاران اجرایی و نظارتی بدون توجه و نگاه به نامزد خاص تمام توان خود را با رعایت اصل بی طرفی برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و زمینه سازی مشارکت خداکثری مردم بکار گرفته اند.
وی افزود: تاکنون گزارشی مبنی بر تخلف از سوی دستگاه های اجرایی مبنی بر استفاده از امکانات دولتی به منظور حمایت از شخص و یا جریان خاص گزارش نشده است.
رئیس ستاد انتخابات ایلام فضای رقابتی را در انتخابات مجلس دهم در استان بسیار تنگاتنگ ارزیابی کرد و یادآور شد: بر اساس ارزیابی ها و نظرسنجی های صورت گرفته فاصله میان برخی از نامزدها در شهرستان های مختلف بسیار جزئی است که این امر نشان از پویایی و نشاط انتخاباتی در میان نامزدها و هواداران آنها دارد.
کلانتری با اشاره به برخی مفاد قوانین انتخابات تاکید کرد: بر اساس ماده 11 قانون انتخابات تمامی دستگاه های اجرایی موظفند وسایل و امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز برای برگزاری انتخابات را در اختیار ستاد انتخابات قرار دهند.
وی از دستگاه های خدمات رسان همچون شرکت های آب و فاضلاب ، برق و گاز ، دانشگاه علوم پزشکی و اعضای ستاد حوادث مترقبه و بحران خواست در روز رای گیری برای مقابله با هرگونه مشکل از آمادگی کامل برخوردار باشند.
معاون استاندار ایلام با اشاره به جمعیت حدود 55 میلیونی افراد واجد شرایط رای دادن در انتخابات هفتم اسفند اضافه کرد: بیش از 434 هزار نفر در استان که کمتر از یک درصد واجدان شرایط در کشور هستند می توانند آرای خود را به 531 صندوق اخذ رای برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و 531 صندوق پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری بریزند.
کلانتری گفت: با وجود این جمعیت کم در استان 531 شعبه اخذ رای به منظور پوشش بیشتر مناطق دورافتاده و بستر سازی زمینه مشارکت بیشتر مردم در نظر گرفته شده که در برابر 53 هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور حدود یک درصد را شامل می شود و در مقایسه با ادوار گذشته شاهد افزایش 10 درصدی تعداد صندوق های رای هستیم.
وی گفت: مجموعه استان از آمادگی 100 درصدی برای برگزاری انتخابات هفتم اسفند برخوردار است و کوچکترین نگرانی به منظور اجرای این حماسه ملی در دو حوزه ایلام ، مهران ، سیروان ، چرداول ، ایوان و ملکشاهی و همچنین حوزه انتخابیه دهلران ، دره شهر ، آبدانان و بدره برخوردار است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار