عضو شورای اسلامی شهر ایلام گفت: مردم با حضور پرشور و آگاهانه در انتخابات نقش خود را روند توسعه و پیشرفت کشور و استان ایفا می کنند.
کد خبر: ۱۸۷۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲ 25 February 2016

عضو شورای اسلامی شهر ایلام گفت: مردم با حضور پرشور و آگاهانه در انتخابات نقش خود را روند توسعه و پیشرفت کشور و استان ایفا می کنند.

به گزارش تابناک ایلام؛فاطمه میرزابیگی با بیان اینکه انتخاب یعنی اینکه هر شخص با توجه به فکر و عقیده خویش اصلح ترین نامزد را انتخاب کند، افزود: وقتی در پای صندوق های رای حاضر می شویم یعنی اینکه در مورد سرنوشت آینده خود، شهر، استان و کشورمان تصمیم گیری می کنیم.
وی تاکید کرد: کسانیکه به هر دلیلی در انتخابات مشارکت نمی کنند یعنی اینکه برایشان مهم نیست چه کسی انتخاب می شود بنابراین نمی توانند در خصوص روند منفی یا مثبت توسعه کشور خواسته و یا نظری داشته باشند.
عضو شورای اسلامی شهر ایلام گفت: حضور در انتخابات یعنی دخیل بودن در نحوه انتخاب افرادی که در تصمیم گیری های کلان استانی و کشوری تاثیرگذار هستند بنابراین باید انتخاب همه افراد آگاهانه و اصولی باشد.
میرزابیگی افزود: مبنای انتخاب نامزدهای اصلح نباید برگرفته از مسائل حاشیه ای و نگرش های قومی و قبیله ای و جنسیتی باشد بلکه افراد باید بر اساس برنامه و سابقه کاری نامزدها انتخاب اصلح داشته باشند.
وی اظهار کرد: در این زمینه زنان نقش تاثیرگذار و پررنگی دارند زیرا همواره در تمامی عرصه ها با احساس مسئولیت بیشتری نسبت به سایر اقشار جامعه حضور دارند.
وی تاکید کرد: اما متناسب با این حضور و مشارکت مسئولانه و پرشور، توانمندی ها و شایستگی های زنان دیده نمی شود و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار می رود قابلیت های زنان به عنوان بازوی توسعه و نیمی از جمعیت کشور دیده شود.
عضو شورای اسلامی شهر ایلام با بیان اینکه استان ایلام دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است، گفت: همدلی و وحدت بین نمایندگان اولین خواسته و انتظار از آنهاست.
میرزابیگی افزود: نمایندگان با هر مقدار رای که انتخاب شوند نماینده تمام مردم استان هستند و باید از تفکیک شمال و جنوب خودداری کنند.
وی اظهار کرد: نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی برای گرفتن بودجه اشتغال جوانان و سوق دادن سرمایه گذاران داخلی و خارجی به استان باید برنامه و راهکار ارائه دهند.
وی تاکید کرد: انتظار می رود وعده های نامزدهای انتخاباتی که به مجلس راه می یابند توسط نخبگان و صاحبظران استان ارزیابی شود و این افراد به ارائه گزارش عملکرد ملزم باشند.
استان 590 هزار نفری ایلام به گستره 20 هزار کیلومتر مربع دو حوزه انتخابیه اصلی (ایلام و دهلران) در انتخابات مجلس شورای اسلامی دارد.
حوزه انتخابیه اصلی ایلام شامل شهرستان های ایلام، چرداول، سیروان، ایوان، مهران و ملکشاهی دو سهمیه و حوزه اصلی دهلران متشکل از شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.
انتخابات سراسری مجلس شورای اسلامی دهم و پنجمین دوره خبرگان رهبری جمعه آینده هفتم اسفند جاری برگزار می شود. /ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار