مدیرکل حج و زیارت استان ایلام از آغاز ثبت نام سفر به عتبات عالیات در ماه مبارک رمضان در این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۴۰۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵ 05 June 2016
مدیرکل حج و زیارت استان ایلام از آغاز ثبت نام سفر به عتبات عالیات در ماه مبارک رمضان در این استان خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام ،"غلامرضا ممیز" روز یکشنبه  اظهار کرد: هم اکنون ثبت‌نام مردم برای اعزام به عتبات در ماه مبارک رمضان آغاز شده و علاقمندان می‌توانند با مراجعه حضوری به چهار دفتر زیارتی در شهرستان های ایلام و مهران در این خصوص اقدام کنند.
وی با اشاره به امکان حضور زائران در آیین شب های قدر عتبات عالیات افزود: همشهریان ایلامی می‌توانند زمان اعزام خود را طوری برنامه‌ریزی کنند که شب‌های قدر را در کربلا یا نجف باشند.
مدیرکل حج و زیارت استان ایلام یادآور شد: در این ایام مبارک پنج کاروان 40 نفره از این استان به مدت یک هفته به عتبات عالیات اعزام می شوند.
ممیز اضافه کرد: اعزام به شهرهای دیگر مذهبی عراق از جمله کاظمین نیز در این سفرها دیده شده و به عنوان یک بسته تکمیلی، زائران می‌توانند سفر به این شهر را نیز در برنامه خود بگنجانند.
وی گفت: به طور میانگین روزانه 40 کاروان زیارتی از طریق مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات عراق اعزام می شوند که این میزان در ایام خاص به بیش از 60 کاروان می رسد. 
مرز بین المللی مهران از جمله مرزهای مهم زمینی کشور محسوب می شود که هر سال به ویژه در ایام مذهبی میزبان هزاران نفر از مردم سراسر کشور است که قصد سفر به عتبات عالیات دارند، این مرز در ایام محرم و صفر به ویژه اربعین حسینی جایگاه ویژه ای برای تردد زائران به عراق دارد./م




منبع:ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار