مدیر کل هواشناسی ایلام گفت:انتظار می رود مسولین اعتبارات ویژه‌ای در اختیار ما قرار دهند و نگاه ویژه‌ای به هواشناسی استان ایلام داشته باشند.
کد خبر: ۲۵۶۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱ 06 July 2016
مدیر کل هواشناسی ایلام گفت:انتظار می رود مسولین اعتبارات ویژه‌ای در اختیار ما قرار دهند و نگاه ویژه‌ای به هواشناسی استان ایلام داشته باشند.


به گزارش تابناک ایلام
؛مهندس یوسف شیخ‌الملوکی
درنشست مشترک کمیته راهبردی ستاد مقابله با گرد و غبار کشور و شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ایلام، اظهار کرد: پیش‌بینی گرد و غبار از چالش برانگیزترین موارد کاری ماست که صرفا از طریق نقشه‌های هواشناسی میسر است که این مهم نیازمند تجهیزات پیشرفته مانند ماهواره است.

وی با بیان اینکه گاهی چنان چالش وجود دارد که به سمت پیش‌بینی حاد حرکت کنیم، افزود: بر اساس آمارها تا امروز در سال 95 در شهرستان ایلام 48 روز گرد و غباری داشتیم که نسبت به سال گذشته که 33 روز بوده 15 روز افزایش داشته است.

مدیر کل هواشناسی استان اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود تا اوایل فصل پاییز همچنان این توده‌ها از سوی کشورهای عراق و سوریه شکل گرفته و وارد کشور ما شوند که وقوع این پدیده به دلیل سیستم ناپایدار شرق مدیترانه است که از عراق وارد آسمان استان ایلام می‌شود.
ر
شیخ‌الملوکی با اشاره به اینکه اداره کل هواشناسی استان ایلام از تمام ظرفیت خود جهت ارائه خدمات در این زمینه اسیتفاده می‌کند، گفت: از اول امسال تاکنون 14 اطلاعیه از سوی اداره کل هواشناسی استان که معمولا 48 تا 72 ساعت قبل از ورود ریزگردها بوده صادر شده است.

وی در پایان عنوان کرد: می‌طلبد که مسولین اعتبارات ویژه‌ای در اختیار ما قرار دهند و نگاه ویژه‌ای به هواشناسی استان ایلام داشته باشند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار