معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش ایلام گفت:اجرای طرح نظام دوره ای (3 - 3) ویژه مدارس ابتدایی از مهر ماه پارسال تفکیک سنی مدارس ابتدایی در این استان انجام شد.
کد خبر: ۲۶۰۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵ 16 July 2016
در اجرای طرح نظام دوره ای (3 - 3) ویژه مدارس ابتدایی از مهر ماه پارسال تفکیک سنی مدارس ابتدایی در این استان انجام شد.

به گزارش تابناک ایلام،مهرانگیز جلیلیان  اظهار کرد: براساس بیانیه فصل سوم سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش ماموریت دارد با تاکید بر شایستگی های پایه زمینه دستیابی دانش آموزان در سنین لازم تعلیم در 12 پایه تحصیلی (چهار دوره سه ساله) را فراهم کند. 
جلیلیان با اشاره به اضافه شدن پایه تحصیلی ششم در مقطع ابتدایی در نظام جدید آموزشی تاکید کرد: در اجرای نظام دوره ای مقطع ابتدایی باید به 2 دوره (3 - 3) تفکیک سنی شوند. 
وی یادآور شد: این طرح سال تحصیلی 95 - 94 در پنج دبستان پر جمعیت مرکز استان شامل مدارس تزکیه، توحید، مختار، شیخ کلینی و شیرخانی به مرحله اجرا در آمد. 
وی هدف از اجرای این طرح را تفکیک سنی و تقویت تربیت دانش آموزان اعلام کرد و گفت: سیاست اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام اجرای این طرح در مدارس ابتدایی است و امسال نیز در مدارس بیشتری اجرا خواهد شد. 
به گفته جلیلیان، با اجرای این طرح مدارس ابتدایی بیشتری از مهر امسال به 2 مقطع (3 - 3) تفکیک و به صورت گردشی صبح و ظهر فعالیت خواهند کرد. 
وی اضافه کرد: اجرای این طرح در چند دوره اجرا می شود تا بتدریج همه مدارس ابتدایی استان به 2 دوره سنی سه ساله تبدیل شوند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار