مسئولین مختلف خصوصاً نماینده محترم ولی فقیه، استاندار محترم، سرداران عزیز سپاه و مدیران و مسئولان استانی نیز همچون گذشته با اتحاد و همدلی روزافزون‌تر در صحنه‌های مختلف پشتیبانی از نظام و انقلاب و در مسیر توسعه و سازندگی استان ایلام شانه به شانه هم حرکت خواهند کرد تا همگام با مردم راه پرافتخار خویش را با وحدت و همدلی ادامه داده و برگ‌های زرین دیگری را بر تاریخ افتخارات پایان‌ناپذیر انقلاب اسلامی بیافزایند.
کد خبر: ۳۴۸۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶ 25 December 2016

تابناک ایلام مجید بگ‌نظری:: اسلام راستين، دين ملاطفت و مهربانی، عقل و منطق و نظم و قانون است؛ هم ذات این دین بخوبی بيانگر این وجوه برجسته است و هم تحلیل‌ها و تفسیرهایی که اندیشمندان و علمای دین در اعصار و قرون متوالی در منابع و مراجع مختلف از آن داشته‌اند. این آیین همواره و در تمام دستورات خویش بر رعایت انصاف، دوری از تهمت و افترا و پرهیز از خشونت کلامی و رفتاری تأکید داشته است. تساهل و تسامح نیز بخشی جداناشدنی از این دین کامل بوده و دارای شواهد تاریخی فراوان در متن و بطن آن می‌باشند.
انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نیز مُلهم و منبعث از اسلام راستین است که به راستي در طول عمر پربرکت چهاردهه‌ای خود منادی انسانیت و معنویت و مبلغ همزیستی همراه با آرامش و عزت بوده است. رهبران، مراجع و علمای ایران اسلامی و بویژه پیر سفر کرده‌ی انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و خلف صالحش مقام معظم رهبری (دامت بركاته) همواره نه تنها در افکار و اندیشه‌ها بلکه در میدان عمل و حتی زندگی خصوصی خويش نیز بر رعایت این اصول تأكيد و اهتمام ورزیده‌اند. رهبر عظيم‌الشأن انقلاب اسلامي با هدايت مهربانانه و پيامبرگونه خويش با سرلوحه قرار دادن آرمانهایی مانند اخلاق‌مداری، حفظ كرامت انساني و پرهیز از تنش و خشونت، چهره‌ی رحمانی اسلام ناب را نه تنها در عرصه ایران اسلامی، بلکه در جهان اسلام و سراسر این کره خاکی به نمایش گذاشته‌اند.
بر تمامی رهروان واقعی اسلام، انقلاب اسلامی و ولايت واجب است تا همواره آموزه‌های اصیل این دین را نصب عین خود قرار دهند. رهبری معظم انقلاب هیچگاه در طول عمر پربرکتشان و حتی در کوران‌های مختلف انقلاب و در مواجهه‌شان با بسیاری از ناملایمات و انتقادات از دایره انسانیت، مدارا، اخلاق و قانون خارج نشده و همواره همگان را بر رعایت این اصول توصیه نموده است. به وضوح می‌توان دریافت که رفتار و کردار خارج از اخلاق و قانون نه تنها در افکار و اندیشه‌های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی جایگاهی نداشته بلکه همواره معظم‌له در نکوهش این قبیل افعال و افکار، بیانات و تأکیدات فراوان داشته‌اند.
اخیراً و پس از آنکه آقای مروارید استاندار ایلام در پاسخ به سوال خبرنگاری با ذکر دلایلی اعلام نمودند که در مراسم گرامیداشت 9 دی شرکت نخواهند کرد، در کنار بسیاری از اظهارات متین و منطقی که از طرف برخی از بزرگان استان در انتقاد از سخنان ایشان ابراز شد، متأسفانه شاهد انتشار برخی اظهارنظرهای احساسی، غیرعقلانی و گاهاً طمع‌ورزانه که نشان از غفلت بیان‌کنندگان آن از آموزه‌های اسلام راستین و آرمانهای بنیانگذار انقلاب و مقام معظم رهبری می‌دهد در فضای عمومی جامعه، خاصه در شبکه‌های مجازی بودیم. اظهارات افراد غیرمسئولی که خودآگاه یا ناخودآگاه هم آبرو و عزت افرادی را نشانه گرفته‌اند و هم در موارد محدودتری از آن بوی قانون‌گریزی، هرج و مرج و در نهایت خشونت به مشام می‌رسد. این نگاه افراطی به جای اندکی تأمل و بکار بستن ذره‌ای تحمل و مدارای اسلامی، بی‌محابا و در قالب الفاظی زننده همراه با تهدیداتی قانون‌گریزانه بر آبروی افراد چوب حراج زده تا بلکه به خیال خام خود فضایی ناآرام و متشنج را در استان شکل داده و از آبی که خود آنرا گل‌آلود می‌کنند، ماهی‌های رنگارنگ صید نمایند.
اظهارات غیرمسئولانه‌ای که علاوه بر عواقب سوء و مخرب آنها بر نظم، آرامش و قانونمداری در جامعه اسلامی، می‌روند تا با جفایی نابخشودنی چهره‌ای خشک، خشن و غیرقابل انعطاف را از اسلام عزیز، انقلاب اسلامی و حماسه 9 دی در افکار عمومی و خصوصاً مؤمنین و جوانان خداجوی و ولایتمدار این استان جاری نمایند. این تعداد معدود چند روزی است با حرکات و گفتارهای نسنجیده تلاش می‌کنند تا با قرار دادن و همسو نمودن نام و اظهارات خود در کنار شخصیت‌های مردمی و ارزشمندی همچون نماینده محترم ولی فقیه در استان حضرت آیت‌الله لطفی و یا سردار عزیز سپاه اسلام سید صادق حسینی، برای خود و افکار افراطیشان نام و اعتباری بخرند تا خواسته یا ناخواسته حماسه ملی و مردمی 9 دی را به تجمعی در حد گروه و یا محفلی خاص تنزل دهند و آنرا به مستمسکی برای ایجاد فاصله و اختلاف در میان مسئولین مختلف استان و یا مردم ولایتمدار و مسئولین آن تبدیل نمایند.
این افراد بدانند که به حول و قوه اللهی این قبیل حرکات ناپسند از جانب هر شخص و یا محفلی بی‌نتیجه خواهد ماند و اقشار مختلف مردم ایلام با هر تفکر و سلیقه‌ای به مانند همیشه با حضور مقتدرانه خویش نه در تأیید اظهارات افراطی و نامعقول آنان بلکه با هدف تجدید میثاق با آرمانهای اسلام، انقلاب و امام راحل (ره) و پشتیبانی از نظام و مقام عظمای ولایت در مراسم نکوداشت 9 دی حاضر خواهند شد. مسئولین مختلف خصوصاً نماینده محترم ولی فقیه، استاندار محترم، سرداران عزیز سپاه و مدیران و مسئولان استانی نیز همچون گذشته با اتحاد و همدلی روزافزون‌تر در صحنه‌های مختلف پشتیبانی از نظام و انقلاب و در مسیر توسعه و سازندگی استان ایلام شانه به شانه هم حرکت خواهند کرد تا همگام با مردم راه پرافتخار خویش را با وحدت و همدلی ادامه داده و برگ‌های زرین دیگری را بر تاریخ افتخارات پایان‌ناپذیر انقلاب اسلامی بیافزایند.
* برگرفته از سروده شاعر افغانی سیدحسن مبارز با مضمون حفظ وحدت و برادری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار