معاون امور بانوان و خانواده استانداری ایلام بر نقش حساس و کلیدی زنان در پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: زنان جامعه اکنون نیز همپای مردان در دفاع از دستاوردهای نظام اسلامی مشارکت موثر دارند.
کد خبر: ۳۷۴۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵ 09 February 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛ زینب شیرخانی اظهار کرد: زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه موتور محرک بسیاری از تحرکات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هستند و با حضور خود در صحنه و تشویق همسران، پدران و پسران خویش به مشارکت در برنامه های نظام، رنگ و بوی خاصی به فعالیت های خود می دهند.
 
 وی به نقش تاثیر گذار بانوان در پیروزی انقلاب اشاره کرد و افزود: زنان محجه ایرانی در همه راهپیمایی ها علیه رژیم منفور پهلوی حضور داشته و با تهیه وسایل آتش زا، رسیدگی به وضعیت مجروحان، پخش اعلامیه ها و ... حضوری آگاهانه داشته و توانستند چه محسوس و چه نامحسوس نقش خود را در همه عرصه های انقلاب نشان دهند.
 
 شیرخانی تاکید کرد: ردپای زنانی که با تحمل شکنجه های ساواک در زندان های شاه به شهادت رسیدند و یا اکنون بسیاری از آنها با تدوین خاطرات زندانی شدن خود آن را به نسل بعد منتقل می کنند، رد درخشانی از حضور این بانوان نقش آفرین در پیروزی انقلاب اسلامی است.
 
 وی گفت: یک زن محجبه اسلامی با پشتیبانی از انقلابیون، حمایت از آنها و پشتیبانی و فراهم کردن تدارکاتی چون لباس گرم، مواد خوراکی همیشه در صحنه انقلاب حضور داشته و در پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و اکنون با احساس مسئولیت در قالب حضور در عرصه های علمی، پزشکی و اقتصادی نقش آفرینی کرده توانسته است نام و نشان و آوازه زن ایرانی متدین و پیرو ولایت را به گوش زنان جهان برساند.
 
 وی یادآور شد: اکنون ما به عنوان زنانی که نقش موثری در آینده کشور داریم باید با بازگویی خاطرات انقلاب و دفاع مقدس و همچنین تقویت بنیان خانواده در تربیت نسلی معتقد و متعهد به آرمان های ولای شهدا و امام راحل و اهداف متعالی نظام تلاش کنیم.
 
 شیرخانی افزود: شهدایی همچون ربابه کمالی و دیگر شهدای زن انقلاب نمایانگر حضور پر رنگ زنان در مبارزه با طاغوت و دشمنان اسلام هستند که باید یاد و خاطره آنان گرامی داشته شود.
 
مراسم راهپیمایی 22 بهمن در شهرهای مختلف استان ایلام همزمان با سراسر کشور روز جمعه با حضور و مشارکت گسترده مردم برگزار می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار