معاون عمرانی استاندار ایلام؛
معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: باید پرونده احداث پروژه های زیرساختی اربعین از جمله آب، راه، مخابرات، برق و ... تکمیل و این طرح ها برای همیشه بسته شود.
کد خبر: ۵۷۲۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵ 27 February 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ احمد کرمی  در نشست زیرساخت های اربعین اظهار کرد:طرح های عمرانی زیرساختی در حال اجرا بویژه در حوزه راهسازی باید یک ماه قبل از ایام اربعین به یک نتیجه مشخص برسد تا با مشکلی برای عبور و مرور زائران رو برو نباشیم و باید وضعیت پیشرفت طرح ها به صورت هفتگی بررسی و اعلام شود تا پروژه های زیرساختی اربعین به طور کامل به اتمام برسد.

وی یادآور شد: باید در اجرای طرح ها شرایط همه فصول سال و نیازهای زائران و دستگاه های خدمات رسان در نظر گرفته شود چرا که طی سال های آتی آئین های اربعین در فصل تابستان و شرایط خاص این فصل گرم قرار می گیرد.

کرمی با بیان اینکه اربعین یک پتانسیل مهم برای معرفی توانمندی های استان ایلام است، افزود: با اتمام همه طرح های زیرساختی اربعین باید توجه به دیگر ظرفیت های استان در این حوزه از جمله توسعه گردشگری، اقتصاد و‌ کسب درآمد برای استان در دستور کار قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: نباید تمام وقت و هزینه استان در حوزه اربعین به ایجاد زیرساخت صرف شود و باید پرونده احداث پروژه های زیرساختی آب، راه، مخابرات، برق و ... تکمیل و این طرح ها برای همیشه بسته شود.

کرمی با بیان اینکه روند پیشرفت برخی از طرح ها کند است، از کارفرمایان و پیمانکاران خواست همچنان با شتاب و کیفیت بیشتر به تکمیل طرح ها اهتمام ورزند و مسئولان استان نیز توان خود را برای جذب اعتبارات مورد نیاز طرح ها قرار می دهند.

وی با بیان اینکه اربعین در کنار پتاسیل هایی چون نفت، گاز، منابع طبیعی به یکی از مولفه های رشد و‌توسعه استان تبدیل شده، تاکید کرد: در اجرای طرح ها باید نگاه و‌ افق توسعه ای پروژه ها دراز مدت و با آینده نگری باشد.

برگزاری جلسات هفتگی روند پیشرفت طرح ها، برگزاری جلسات در کارگاه ها و محل پروژه ها، پیگیری اعتبارات مورد نیاز پروژه ها از مرکز، اولویت بندی طرح ها با توجه به محدودیت زمانی و اعتباری از جمله مصوبه های این نشست است.

بررسی وضعیت برخی از پروژه های مهم حوزه راه از جمله پروژه های تقاطع غیر هم سطح ارغوان، چهارخطه مهدی آباد - ماربره، تونل کبیرکوه، چهارخطه صالح آباد - مهران، چهار خطه دهلران - اندیمشک مورد بررسی قرار گرفت.

کمبود اعتبارات و نقدینگی، حمایت از کارفرمایان و پیمانکاران، تلاش برای اتمام پروژه ها قبل از شروع اربعین از مباحث مطرح شده در این نشست بود./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار