مدیر کل زندانهای استان ایلام گفت: اشتغال زندانیان بخش زیادی از مشکلات مالی فرا روی آنان و خانواده هایشان را برطرف می کند.
کد خبر: ۶۸۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴ 29 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،اکبرمحبی روز چهارشنبه در دیدار با دادستان کل دادگستری ایلام اظهار کرد: نقش قضات و دستگاه قضایی در کاهش جمعیت کیفری زندانها و همچنین فراهم آوردن زمینه ایجاد اشتغال و حرفه آموزی در زندانها با صدور رای باز اساسی است.

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال برای زندانیان ضمن کاهش آسیب موجب کسب در آمد برای معاش خانواده زندانیان می شود و این امر در جلوگیری از معضلات اجتماعی و امنیت جامعه نقش مهمی را ایفا می کند.

محبی گفت: اشتغال زندانیان یکی از دغدغه های این اداره کل می باشد چون با ایجاد اشتغال بسیاری از مشکلات فراروی زندان مرتفع می شود.

دادستان ایلام نیز ضمن تشکر از مجموعه مدیران زندانهای ایلام اظهار گفت: تلاش هایی که از طرف اداره کل زندانهای ایلام برای فراهم آوردن اشتغال زندانیان صورت می گیرد در خور تحسین و قابل توجه است.

شریفی، بحث اشتغال زندانیان را بسیار حساس برشمرد و افزود: در انجام اشتغال زندانیان بایستی به حقوق زندانی و خانواده آنان توجه ویژه شود تا در این فرآیند، حقوق اجتماعی و فردی زندانیان ضایع نگردد.

دادستان ایلام از چاره اندیشی زندانیان رای باز در جلسات شورای قضایی خبر داد و گفت: در جلسات شورای قضایی استان مسایل مربوط به اعطای رای باز مورد بررسی کارشناسانه قرار می گیرد تا به صورت هدفمند ونظام مند مشکل اشتغال زندانیان حل شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس آمار منابع غیر رسمی بیش از یک هزار نفر به دلیل ارتکاب به جرائم مختلف در زندانهای ایلام بسر می برند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار