سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: بهره برداری از2 بنای تاریخی ایلام به بخش خصوصی واگذار می شود.
کد خبر: ۷۴۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹ 10 August 2015
به گزارش تابناک ایلام از روابط عمومی میراث فرهنگی و گردشگری ایلام، رویا ارجمندی اظهار کرد: این بناها تاریخی استان شامل قلعه کنجانچم و قلعه میر غلام هستند که کاراعلام مزایده آنها با اعلام عمومی و رسانه ای شروع شده است .
وی ادامه داد: با توجه به اینکه مدت زمان مرمت این بناها در حدود یکسال است به همین دلیل این بناها پس از مرمت، به مدت 13 سال به بخش خصوصی واگذار می شود.
وی هزینه لازم برای مرمت و تجهیز قلعه کنجانچم را هفت میلیارد و 200 میلیون ریال و قلعه میرغلام را چهار میلیارد و 600 میلیون ریال اعلام کرد.
ارجمندی هدف از واگذاری بناهای تاریخی را مرمت و نگهداری از این آثار، ایجاد اشتغال و درآمد برای مردم استان و خدمات رسانی مناسب به گردشگران برشمرد و گفت: برای دومین بار است که بناهای تاریخی استان به مزایده گذاشته می شود.
وی با تاکید بر اینکه در این دوره مزایده روند واگذاری تسهیل شده، از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این دو قلعه تاریخی دعوت کرد.
استان تاریخی ایلام دارای 750 اثر تاریخی و باستانی و طبیعی ثبت شده می باشد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار