سهراب پسندیده خبرداد:
مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: سازمان جهاد کشاورزی و به تبع آن مدیریت صنایع کشاورزی استان آمادگی تامین و پرداخت تسهیلات مالی به طرح های ایجاد صنایع تبدلی و تکمیلی توسط بخش خصوصی در این استان را از صفر تا 100 دارد.
کد خبر: ۹۳۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶ 12 September 2015
به گزارش تابناک ایلام،سهراب پسندیده گفت: هم اکنون 20 میلیارد ریال تسهیلات برای این منظور در اختیار داریم که در صورت وجود متقاضی ایجاد طرح، تسهیلات مورد نیاز در اختیارشان قرار می گیرد.
به گفته وی، بر اساس دستورالعمل های دولتی، وزارت جهاد کشاورزی متولی احداث و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی حوزه کشاورزی نیست وتنها حمایت، هدایت و نظارت طرح های ارایه شده توسط بخش خصوصی را بر عهده دارد.
وی افزود: در طرح های مرتبط با صنایع تبدیلی و تکمیلی اولویت با طرح هایی است که منابع و مواد نخستین آنها در داخل استان موجود باشد و تامین مواد خام و اولیه این طرح ها با مشکل و معضل همراه نباشد.
وی ادامه داد: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی نیازمند ویژگی هایی چون تخصص، تحصیلات، تجربه، توانمندی و بهره گیری از فاکتور های بسیار مهم نظیر داشتن شم اقتصادی، بازارسنجی و بازاریابی است.
هم اکنون در استان ایلام صنایع تبدیلی همچون روغن کشی زیتون، فراوری شیر، خیار شور فعالیت دارد و ایجاد کارخانه روغن گیری از دانه های روغنی کنجد و کلزا نیز در دست بررسی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار