معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری ایلام گفت: توسعه پژوهش و فناوری عامل اصلی خلق ثروت و اقتدار کشورهااست.
کد خبر: ۱۱۱۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹ 14 October 2015
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری ایلام گفت: توسعه پژوهش و فناوری عامل اصلی خلق ثروت و اقتدار کشورهااست.
به گزارش تابناک ایلام، روابط عمومی استانداری، حشمت عسگری در نخستین نشست کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان اظهار کرد: بررسی وضعیت موجود توسعه علم و فناری در کشور دلالت بر رشد شتابان شاخص های توسعه علمی دارد ولی برخی ضعف های موجود در زمینه تولید فناوری و تجاری سازی آن منجر به رشد نامتوازن شاخص های توسعه علم، فناوری و نوآوری شده است.

وی افزود: پژوهش و فناوری به عنوان یک فرصت مناسب و ظرفیت جدید برای بهبود وضعیت توسعه علم و فناوری در کشور محسوب شده که به فراخور آن این رویکرد باید در استان ها تقویت شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار ایلام با اشاره به اهمیت پژوهش و حاکم شدن رویکرد علمی در جامعه یادآور شد: برنامه ریزی در جهت برگزاری هفته پژوهش، مطالعه اسناد بالادستی علم و فناوری و برنامه ریزی برای تنظیم سند جامع علم و فناوری استان از مسائلی است که باید با جدیت پیگیری شوند.
عسگری بر شناسایی مشکلات طرح های پژوهشی و بنیادین استان جهت ارائه به معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری تاکید کرد و خواستار هماهنگی و جمع آوری اولویت ها و نیازهای پژوهشی شد./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار