کد خبر: ۱۱۴۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴ 19 October 2015
به گزارش تابناک ایلام، عبدالرضا بازدار در آیین تودیع و معارفه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران اظهار کرد: استان ایلام با 67 هزار بهره بردار در امر کشاورزی نقشی برجسته در تولیدان دامی و کشاورزی دارد.
وی گفت: سالانه سه برابر میزان نیاز به گوشت مرغ مصرفی و دو برابر میزان نیاز به گوشت قرمز مصرفی در این استان تولید می شود.
بازدار با اشاره به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به بخش کشاورزی این استان افزود: اجرای سامانه گرمسیری، شبکه های فرعی انتقال آب و شبکه های آبیاری و زهکشی از مهمترین اقداماتی است که روند کشاورزی و تولید و اشتغال استان را دگرگون کرده است.
وی بخش کشاورزی را یکی از مهمترین شاخصه های این استان برای توسعه دانست و گفت: در سال های آینده با اجرای طرح های مختلف آب و خاک، شاهد تحولات عظیم در حوزه کشاورزی استان ایلام خواهیم بود و سطح زیر کشت باغات استان از 6 هزار و 500 هکتار به 18 هزار هکتار افزایش می یابد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به ظرفیت های بخش کشاورزی دهلران خاطر نشان کرد: این شهرستان نقش مهمی در تولید محصولات کشاورزی استان دارد.
وی یادآور شد: طرح های خوبی در حوزه آب و خاک دهلران در حال اجراست که بهره برداری از این طرح نوید بخش رونق بیش از پیش کشاورزی در منطقه است.
معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار دهلران نیز در این آیین گفت: سالانه نیمی از محصولات کشاورزی استان ایلام در دهلران تولید می شود.
عیسی درویشی با اشاره به وجود بیش از 12 هزار بهره بردار کشاورزی در این شهرستان افزود: توجه به رفع مشکلات حوزه کشاورزی شهرستان گامی مهم در جهت تولید و اشتغال است که باید مورد توجه و نظر مسئولان باشد.
وی با اشاره به خشکسالی های اخیر و خسارات فراوان به کشاورزان منطقه اظهار کرد: امیدواریم این مهم در استان نیز توسط متولیان پیگیری شود تا شاهد پرداخت خسارات ناشی از خشکسالی به کشاورزان باشیم.
درویشی با اشاره به نبود کشت ذرت بدلیل کم آبی در شهرستان، خواستار رفع مشکلات ناشی از تسهیلات ذرت خشک کنی ها از طریق جهاد کشاورزی با ادارات مرتبط شد.
در این آیین از خدمات هشت ساله محمدرضا میرزایی مدیر سابق جهاد کشاورزی دهلران تقدیر و تورج کرمی بعنوان مدیر جدید معرفی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار