یکی از پدیده های اجتماعی بروز شایعه و شایعه پراکنی است که در جامعه ناهنجاری هایی را به وجود می آورد
کد خبر: ۱۲۶۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱ 09 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، یکی از پدیده های اجتماعی بروز شایعه و شایعه پراکنی است که در جامعه ناهنجاری هایی را به وجود می آورد.

شایعه به پیام وکلام غیر رسمی می گویند که معمولا دهان به دهان به دیگران انتقال داده می شود. شامل موضوع یا موضوعاتی است که در صحت و سقم آن تردید وجود دارد.

یکی از پدیده های اجتماعی بروز شایعه و شایعه پراکنی است که در جامعه ناهنجاری هایی را به وجود می آورد. شایعه انواع متفاوت و مختلفی را شامل می شود. به عنوان مثل در زمان های بحرانی مثل جنگ، وقایع طبیعی سیل، زلزله و طوفان که در این زمان ها حالت شایعه خیلی حاد و گسترده می شود، البته در برخی مواقع شایعه به واقعیت نزدیک است اما همواره این امر صحت نداشته است.

وقتی افراد برای دسترسی به اخبار و منابع موثق دچار مشکل می شوند شایعه رواج پیدا می کند و این رواج و گسترش زمانی افزایش بیشتری می یابد که افراد نیاز بیشتری برای کسب خبر داشته باشند.

امروزه با ورود به دنیای تکنولوژی و دیجیتال گویا شایعه و شایعه پراکنی می خواهد از واقعیت سبقت بگیرد. به دلیل اینکه در فضاهای مجازی ابزاهای اطلاع رسانی افزایش پیدا کرده اند شایعات خیلی زودتر از واقعیات به اطلاع مردم می رسد ایجاد شبکه های اجتماعی نیز کمک قابل توجهی به افزایش شایعه و شایعه پراکنی کرده است.

از زمانی که شبکه های اجتماعی گسترش یافت یکی از عواملی که باعث شده برخی افراد به صورت مستند اخباری را انتشار دهند حضور آنها در حاشیه اتفاق است. در این زمینه شاید کمتر بتواند چنین ادعاهایی را رد کرد چون "خودش در صحنه اتفاق بوده و دیده" و متاسفانه این ابزار بزرگترین ابزار انتقال شایعه در فضای مجازی شده است.

منبع: ایران خبر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار