فرماندار شهرستان آبدانان گفت: بارش مداوم باران، آغاز کشت پاییزه را در این شهرستان به تاخیر انداخته است.
کد خبر: ۱۲۶۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹ 10 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، فرماندار شهرستان آبدانان گفت: بارش مداوم باران، آغاز کشت پاییزه را در این شهرستان به تاخیر انداخته است.
مجید عسگری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کشت پاییزه همه ساله از اوایل آبان در این شهرستان آغاز و تا نیمه دوم آذر نیز ادامه داشت اما امسال بعلت بارش های مداوم و جاری شدن سیلاب تاکنون به تاخیر افتاده است.
وی از بارش 48 میلی متری باران در شبانه روز گذشته در آبدانان خبر داد و افزود: از ابتدای سال آبی تاکنون 300 میلی متر باران در این شهرستان باریده که در 20 سال گذشته بی سابقه بوده و در اثر این بارش ها خسارت های زیادی به مزارع کشاورزانی که اقدام به کشت پاییزه کرده بودند، وارد شد.
عسگری میزان بارندگی های یکماه سال آبی 95 - 94 را برابر با میزان بارش های یکسال گذشته اعلام کرد و گفت: سال بارانی 94 - 93 مقدار 290 میلی متر در شهرستان آبدانان بارید.
شهرستان آبدانان 38 هزار هکتار زمین زراعی دارد که همه سال بخشی از گندم مورد نیاز مردم استان در این اراضی تولید و به انبارهای ذخیره گندم تحویل می شود.

** ستاد خدمات رسانی مردم آبدانان به زوار اربعین حسینی راه اندازی می شود
امام جمعه آبدانان گفت: ستاد خدمات رسانی مردمی شهرستان آبدانان به زوار اربعین حسینی در مهران راه اندازی می شود.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین حاجیلری در جمع اعضای این ستاد مردمی اظهار کرد: این ستاد در آستانه ایام اربعین حسینی بمدت 12 روز در شهر مهران راه اندازی و بصورت شبانه روزی به زائران مرقد منور سرور و سالار آزادگان جهان خدمات رسانی می کند.
وی تکریم راهیان حرم دوست و زیارت کنندگان حضرت امام حسین (ع) را یک عبادت الهی خواند و افزود: تعداد زیادی از مردم ولایتمدار آبدانان با مشارکت ادارات و نهادهای اجرایی بصورت داوطلبانه و با قصد قربت، ضمن جمع آوری نذورات مردمی از زوار اربعین در نقاط مختلف این شهرستان نیز پذیرایی می کنند.
سال گذشته نیز مردم آبدانان با راه اندازی ستاد مردمی در شهر مهران بمدت دو هفته به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی کردند./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار