استاندارایلام:
استاندار ایلام گفت: با اتخاذ تدابیر و اقدامات بعمل آمده هیچ گونه مشکلی برای اسکان زائران در زمان بازگشت به کشور از طریق مرز بین المللی مهران در مرز و شهر مهران وجود ندارد.
کد خبر: ۱۳۸۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱ 02 December 2015
استاندار ایلام گفت: با اتخاذ تدابیر و اقدامات بعمل آمده هیچ گونه مشکلی برای اسکان زائران در زمان بازگشت به کشور از طریق مرز بین المللی مهران در مرز و شهر مهران وجود ندارد.
محمد رضا مروارید عصر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به حجم ورود زائران به کشور، علاوه بر محل های اسکان در پایانه مرزی، سطح شهر مهران و شهرستان ایلام، هر اندازه که چادر در استان موجود بوده برای اسکان اضطراری زائران در نقاط مختلف شهر مهران و پایانه مرزی بر پا شده است.
وی افزود: تمامی مدارس، حسینیه ها، تکایا و منازل شهر مهران و برخی از مناطق ایلام برای اسکان زائران در زمان بازگشت به کشور در نظر گرفته شده است و با کمک هلال احمر این محل ها به سیستم های گرمایشی، پتو و موکت مجهز شده اند.
استاندار ایلام با اشاره به اینکه موج بازگشت زائران هر لحظه در حال افزایش است، تاکید کرد: بر اساس پیش بینی های بعمل آمده حجم بازگشت زائران از مرز مهران بیش از تعداد زائران خروجی از دیگر مرزها است که در این خصوص تدابیر لازم برای جابجایی زائران به شهرهای مبدا اندیشیده شده است.
مروارید یادآور شد: هم اکنون فرایند جابجایی زائران از مهران به شهرهای مقصد در حال انجام است و با توجه به اینکه اغلب زائران از خودروهای شخصی برای سفر به مهران استفاده کرده اند لذا به اندازه کافی اتوبوس برای انتقال زائران وجود دارد و در این خصوص جای هیچ گونه نگرانی نیست.
وی با اشاره به بارش باران در استان ایلام و بویژه شهرستان مهران گفت: با توجه به بارش شدید باران، برخی از پارکینگ هایی که در زمین های کشاورزی اطراف مهران احداث شده بودند دچار آبگرفتگی شده و خودروهای پارک شده در گل و لای ماندند که با بکارگیری ماشین آلات سنگین تلاش برای خروج این خودروها در حال انجام است.
استاندار ایلام همچنین به آمار زائران بازگشتی به کشور از مرز مهران اشاره کرد و افزود: از ابتدای امروز تا ساعت 15 در مجموع بیش از 70 هزار زائر وارد کشور شدند که این تعداد تا پایان روز جاری به بیش از 100 هزار نفر می رسد.
مروارید تقاضای زائران برای خروج از مرز در پایانه مرزی مهران را از مشکلات موجود دانشت و گفت: حدود دو هزار نفر همچنان در این مرز تقاضای خروج از کشور دارند در حالیکه مرز برای خروج بسته شده و طرف عراقی هیچ خدماتی ارائه نمی کند.
به گزارش ایرنا، از سه روز پیش تاکنون بیش از 230 هزار زائر عتبات عالیات از طریق مرز مهران به کشور باز گشته اند و روند بازگشت زائران از این مرز همچنان در حال افزایش است.
بیش از 85 هزار دستگاه خودروی شخصی در پارکینگ های شهر مهران پارک شده و چند هزار دستگاه خودروی حمل و نقل عمومی، مسافری، امدادی و انتظامی نیز برای خدمت رسانی به زائران در این شهر و پایانه مرزی مستقر است.
مسئولان ستاد اربعین استان ایلام، تدابیر لازم را برای انتقال زائران از پایانه تا پارکینگ ها با استفاده از اتوبوس های شرکت واحد اندیشیده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار