استاندار ایلام گفت:
نهادینه کردن آیین های اربعین از مرز بین المللی مهران این استان را بیش از پیش در مسیر توسعه و پیشرفت قرار می دهد.
کد خبر: ۱۴۲۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹ 10 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، استاندار ایلام گفت: نهادینه کردن آیین های اربعین از مرز بین المللی مهران این استان را بیش از پیش در مسیر توسعه و پیشرفت قرار می دهد.
محمدرضا مروارید روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس آخرین ارزیابی ها حدود 2 میلیون نفر از زائران اربعین در مسیرهای رفت و برگشت مرز بین المللی مهران را برای تردد خود انتخاب کردند، این در حالیست که استان خود را برای پذیرایی از سه میلیون نفر نیز آماده کرده بود.
وی افزود: نزدیکی به شهرهای مرکزی کشور و فاصله 279 کیلومتری به کربلای معلی باعث شده زائران مرز مهران را به عنوان نقطه عزیمت خود در ایام اربعین انتخاب کنند.
استاندار ایلام ادامه داد: با وجود کمبود امکانات پذیرایی و خدمات رسانی مردم و مسئولان استان از زائران اربعین بسیار خوب و شایسته قدردانی است و همین موضوع باعث شد بیش از 70 درصد زائران در مسیر بازگشت مهران را برای ورود به کشور برگزینند.
مروارید بر لزوم تخصیص اعتبار ویژه به استان برای تکمیل زیرساخت ها و رفع نواقص حوزه اربعین تاکید کرد و یادآور شد: چهارخطه کردن جاده ایلام به مهران و بهسازی مسیرهای ملکشاهی به مهران و دهلران به مهران باید در اولویت برنامه های دولت در اربعین قرار گیرد.
وی بر لزوم تقویت فرهنگ اربعین در جامعه تاکید کرد و گفت: تمامی امکانات استان برای خدمات رسانی به زائران اربعین از بدو ورود در شهرستان های چرداول و ایوان تا مرز مهران و در مسیر بازگشت بسیج شده و شاهد خلق حماسه ای دیگر توسط مردمان این دیار بودیم.
استاندار ایلام اضافه کرد: بدون شک نهادینه کردن مرز مهران برای اربعین حسینی این استان را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار می دهد و باید از این ظرفیت برای تقویت زیرساخت بویژه در حوزه راه های مواصلاتی بهره برد./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار