مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام؛
سیدکمال الدین میرجعفریان در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: با تلاش های چند ساعته نیروهای راهداری حدود ساعت 3:30 صبح امروز، این محور مواصلاتی پاکسازی و بازگشایی شد و تردد در این مسیر امکان پذیر است.
کد خبر: ۱۴۶۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰ 17 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از بازگشایی جاده ایلام - مهران در محدوده تونل راه کربلا که عصر دیروز بر اثر ریزش کوه مسدود شده بود خبر داد.

این حادثه که عصر چهارشنبه بر اثر ریزش کوه و برخورد سنگ های جدا شده از ارتفاعات جاده ایلام - مهران محدوده تونل آزادی با سه دستگاه خودرو اتفاق افتاد؛ 8مصدوم داشت و موجب مسدود شدن این محور مواصلاتی شد.

سیدکمال الدین میرجعفریان در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: با تلاش های چند ساعته نیروهای راهداری حدود ساعت 3:30 صبح امروز، این محور مواصلاتی پاکسازی و بازگشایی شد و تردد در این مسیر امکان پذیر است.

وی با اشاره به بارندگی های امسال و بافت رسی سنگ های این منطقه و نفوذ آب در لایه های این سنگ ها، ریزش کوه و فروریزی تراشه های سنگی به سطح جاده را علت اصلی این حادثه و مسدود شدن این جاده ارتباطی عنوان کرد.

میرجعفریان با توجه به سست و رسوبی بودن بافت سنگی این منطقه و امکان مجدد ریزش کوه و فرو ریختن تراشه های سنگی، از رانندگان وسایل نقلیه عبوری در این محور خواستار شد که با احتیاط کامل و توجه کافی به هشدارهای راهداری و پلیس راه و همچنین رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، از این مسیر ارتباطی عبور کنند.

وی در خصوص تدابیر اندیشیده شده برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی مجدد و ممانعت از ریزش مجدد سنگ به سطح جاده، اظهار کرد: برای این منظور باید کارهای اساسی صورت بگیرد که میتوان به ایجاد گالری و حافظ اشاره کرد.

میرجعفریان افزود: در جلسه مدیریت بحران استان ایلام، پیشنهاد اجرای این کارهای اساسی یادآوری و مطرح شده است که در صورت تأمین منابع مالی انجام خواهد شد.

وی در پایان ادامه داد: اداره راه و شهرسازی استان هیچگونه هزینه ای به رانندگان متضرر و خسارت دیده این حادثه نمیتواند پرداخت کند و این رانندگان میتوانند برای این منظور به ستاد مدیریت بحران مراجعه کنند تا شاید در صورت امکان و وجود منابع مالی بتوانند هزینه ای بابت خسارات وارده دریافت کنند./پ





منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار