مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام؛
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام از برگزاری نشست بررسی طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته خبر داد و گفت: اجرای طرح های تولیدی در مناطق کمتر توسعه یافته استان عملیاتی می شود.
کد خبر: ۱۶۱۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱ 11 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام از برگزاری نشست بررسی طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته خبر داد و گفت: اجرای طرح های تولیدی در مناطق کمتر توسعه یافته استان عملیاتی می شود.
مرتضی دارایی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به منظور گسترش همکاری ها، تقویت مشارکت و استفاده بهینه از منابع، ظرفیت ها، امکانات و توانایی های علمی و فنی موجود و با هدف تقویت و توسعه روستایی در مناطق محروم کشور، تفاهم نامه دو جانبه ای بین معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران منعقد شده است.
وی افزود: بر اساس برنامه ریزی سازمان، طرح های مورد نظر استان توسط شرکت شهرک های صنعتی ایلام مشخص شده اند که پس از امکان سنجی و تایید وارد فاز عملیاتی می شوند.
دارایی یادآور شد: کمک به افزایش سهم بخش روستاها در اقتصاد ملی، حمایت از شکل گیری، تقویت خوشه های کسب و کار و شبکه های روستایی، استفاده از ظرفیت های موجود طرفین در توسعه فناوری، کارآفرینی، اشتغال در جهت توسعه روستاها در مناطق محروم با استفاده از ایجاد شرکت های سهامی خاص یا شرکت های تعاونی روستایی و فراهم نمودن بستر مناسب سرمایه گذاری از مهمترین اهداف و موضوع این تفاهم نامه است.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام تاکید کرد: طرح های توجیهی و آموزش های مورد نیاز در این زمینه به روستاییان شهرستان های استان در دست اقدام است که در این زمینه امیدواریم با همراهی و همدلی همه مدیران ارشد استان واحدهای تولیدی را در راستای اجرای مفاد این تفاهم نامه در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته را راه اندازی می کنیم.
وی گفت: قطعا این کار می تواند شرایط ماندگاری جمعیت و تثبیت روستاهای استان را فراهم کند و وضعیت اقتصادی آنان را بهبود بخشد.
دارایی اضافه کرد: تشویق روستاییان و ساکنان مناطق کمتر توسعه یافته به همکاری های جمعی و بهره مندی طبقات کم درآمد در شکوفایی اقتصادی و استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در راستای ایجاد اشتغال و تولید و ارتقای شاخص های اجتماعی از جمله اهداف مفاد دستورالعمل اجرایی طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته است که باید به آن اهتمام ویژه داشته باشیم.
استان ایلام دارای 13 ناحیه و شهرک صنعتی است./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار