عضو کمیسیون ترافیک شورای شهر ایلام:
اگر دسترسی به حمل‌ونقل عمومی در سطح شهر آسان باشد، قطعاً مردم از خودرو شخصی کم‌تر استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۱۶۴۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲ 16 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، عضو کمیسیون ترافیک شورای شهر ایلام گفت: اگر دسترسی به حمل‌ونقل عمومی در سطح شهر آسان باشد، قطعاً مردم از خودرو شخصی کم‌تر استفاده می‌کنند.

«صادق نورمحمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: اگر فرهنگ استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی نهادینه شود، دیگرکسی به‌صورت تک‌سرنشین خودرو خود را به داخل شهر نمی‌برد و در شهر ایلام فقط چند مکان برای استفاده از اتوبوس ایجادشده که جوابگوی نیاز نیست، پس ما اگر کل شهر را با اتوبوس‌های خط واحد پوشش بدهیم، قطعاً شهروندان دیگر برای خرید خودرو خود را به داخل شهر نمی‌برند.

وی بابیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی را از راهکار‌های کاهش سفر‌های درون‌شهری و حجم ترافیک است، افزود: اگر دسترسی به حمل‌ونقل عمومی در سطح شهر آسان باشد، قطعاً مردم از خودرو شخصی کم استفاده می‌کنند.

عضو کمیسیون ترافیک شورای شهر ایلام بیان کرد: ناوگان حمل‌ونقل عمومی در ایلام ضعیف بسیار است و اگر بخواهیم بار ترافیک خودروهای شخصی را کاهش دهیم، باید ناوگان حمل‌ونقل عمومی را تقویت کنیم.

نورمحمدی ادامه داد: اتصال بلوار آزادی به کمربندی شرقی موجب می‌شود، در شهر ایلام سه خروجی باشد و برخی خیابان‌ها اتوبوس خط واحد فضای کافی برای دور زدن ندارد.

عضو کمیسیون ترافیک شورای شهر ایلام بابیان اینکه خدمات پزشکی در انواع مختلف باید به نقطه‌ی دیگری از شهر منتقل شود، ادامه داد: مسئولان نظام پزشکی نسبت به تمرکززدایی پزشکان در میدان سعدی اقدام عملی کنند.

وی حضور مشاغل مزاحم در سطح معابر و خیابان‌ها را از دیگر مشکلات ترافیکی دانست و افزود: طرح انتقال این صنوف تصویب و زمین آن‌هم مشخص شد، اما به دلیل برخی مشکلات با شکست مواجه شد و اگر انتقال صنوف می‌خواهد عملی شود، باید به صاحب مشاغل تضمین‌هایی داده شود تا نسبت به آن رغبت نشان دهند./پ

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار