اورژانس گیلان طی 24 ساعت گذشته چهار مادر باردار پرخطر را از خطر سقط‌جنین نجات داد، این مادران توسط اورژانس ۱۱۵ به مراکز بهداشتی درمانی منتقل شدند.
کد خبر: ۱۷۱۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹ 28 January 2016
«آمنه اخلاقی»، مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی مرکز فوریت‌های پزشکی گیلان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اورژانس گیلان طی 24 ساعت گذشته چهار مادر باردار پرخطر را از خطر سقط‌جنین نجات داد، این مادران توسط اورژانس ۱۱۵ به مراکز بهداشتی درمانی منتقل شدند.

وی با بیان این‌که یک مورد سقوط از پشت‌بام و سه مورد سرخوردگی نیز به بیمارستان‌های استان منتقل شدند، افزود: هنگام پارو کردن برف بام‌ها، به دور کمر خود طناب محکمی بسته و طناب را به محل محکمی اتصال دهید هم‌چنین هنگام پارو کردن از پرتاب برف بر سطح کوچه و خیابان خودداری شود و در صورت ضرورت یک نفر به‌عنوان کنترل‌کننده و راهنما در محل ریختن برف در نظر گرفته شود. هنگام پارو کردن برف بام از پرتاب آن برروی سیم‌های انتقال برق جداً خودداری شود.

اخلاقی گفت: شهروندان محترم در هنگام بارش برف و مواقع یخبندان حتی‌المقدور از سفرهای غیرضرور خودداری کنند، از تردد با وسیله نقلیه فاقد لاستیک یخ‌شکن یا زنجیر چرخ در مواقع یخبندان و لغزندگی سطح معابر خودداری شود.

مدیر اطلاع‌رسانی مرکز فوریت‌های پزشکی گیلان با تأکید بر این‌که کودکان و افراد سالخورده در زمان لغزندگی معابر و کوچه‌ها حتی‌الامکان از منزل خارج نشوند، خاطرنشان کرد: به‌منظور پیشگیری از کمبود اکسیژن و تولید گازهای مضر در روزهایی که برودت هوا زیاد است‌، وسایل گرمایشی منازل و محل کار متناسب با حجم هوای محیط و نحوه تهویه آن تنظیم شود.

وی ادامه داد: پرتاب گلوله برفی ممکن است به جراحت، کوری و خسارت‌های مالی منجر شود، از این‌رو توصیه می‌شود از این کار پرهیز شود، هم‌چنین در روزهای برفی از کوهنوردی اجتناب شود، برای خارج شدن از منزل از سلامت وسیله نقلیه و مجهز بودن آن به امکانات ایمنی اطمینان حاصل شود.

اخلاقی با اشاره به این‌که هنگام خارج شدن از منزل از لباس مناسب و کفش آج‌دار استفاده شود، تصریح کرد: هنگام عبور از روی پلکان‌های برف‌ گرفته ساختمان‌ها، پل‌های عابر پیاده و پل روی جوی‌ها دقت کنید و از دستگیره‌های کناری حتماً استفاده شود.

34 پایگاه جاده‌ای و 24 پایگاه شهری مرکز فوریت‌های پزشکی در سطح استان برای ارائه خدمت‌رسانی در آماده‌باش هستند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار