استاندار ایلام بر تسریع در تکمیل و بهره برداری از همه بخش های سایت باغبانی بانواز شهرستان سیروان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۷۷۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰ 07 February 2016
استاندار ایلام بر تسریع در تکمیل و بهره برداری از همه بخش های سایت باغبانی بانواز شهرستان سیروان تاکید کرد.
به گزارش تابناک ایلام؛محمد رضا مروارید در هفتمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر و درجریان افتتاح طرح های عمرانی شهرستان سیروان از سایت باغبانی بانواز سیروان بازدید کرد .
وی ایستگاه خط انتقال و سایت باغبانی بانواز سیروان را یکی از طرح های مناسب برای تحول در فرم سنتی کشاورزی و باغداری منطقه و عاملی برای ارتقا تولید و اشتغال بخش کشاورزی سیروان عنوان کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام نیز در این آیین گفت: هفت میلیارد و 200 میلیون ریال برای انتقال 70 لیتر آب در ثانیه به طول چهار کیلومتر برای اجرای این طرح سرمایه گذاری شده است.
عبدالرضا بازدار افزود: خط انتقال و ایستگاه این طرح تکمیل شده است شبکه آبیاری قطره ای ان نیزهفت میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار دارد هم اکنون دارای پیشرفت فیزیکی 40 درصدی است.
وی توسعه باغات پسته را با توجه به شرایط اقلیمی استان ایلام از برنامه های این سازمان عنوان کرد و گفت: چهار هزار و 700 هکتار از اراضی استان ایلام هم اکنون به کشت پسته اختصاص یافته است که 50 درصد این مقدار در شهرستان سیروان قرار دارد.
وی ارزش اقتصادی محصول پسته را بسیار مناسب ارزیابی کرد و گفت: در یکی از باغ های پسته استان از چهار هکتار باغ 25به ارزش میلیارد ریال محصول پسته برداشت شده است.
وی یکی از مشکلات و موانع توسعه کشت پسته را قیمت بالای نهال عنوان کرد و افزود: اگر مشوق و یارانه لازم در اختیار کشاورزان قرار گیرد می توان کشت این محصول را در ایلام توسعه داد./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار