همگام با طرح ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان سراسر کشور به منظور پیشگیری اصولی از پوسیدگی های دندانی، "وارنیش فلوراید تراپی" دانش آموزان ایوانی برای کلیه مقاطع ابتدایی شهری و روستایی در حال اجرا می باشد.
کد خبر: ۱۷۷۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۷ 08 February 2016
به گزارش تابناک ایلام؛همگام با طرح ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان سراسر کشور به منظور پیشگیری اصولی از پوسیدگی های دندانی، "وارنیش فلوراید تراپی" دانش آموزان در بهمن ماه سال جاری در شهرستان ایوان برای کلیه مقاطع ابتدایی شهری و روستایی توسط بهداشتکاران دهان و دندان و با کمک کارشناسان بهداشتی و بهورزان خانه های بهداشت در71مدرسه ابتدایی شهرستان ایوان در حال اجرا می باشد.

 

پوسيدگي دندان شايع ترين بيماري مزمن دوران كودكي و نوجواني است كه در بين اقشار مختلف جامعه با هر نژاد، قوميت و سطح اجتماعي مشاهده مي شود ، طبق آخرين بررسي هاي بعمل آمده بطور متوسط هر كودك 5 تا 6 ساله ايراني داراي 5 دندان شيري پوسيده در دهان خود مي باشد و از سن 6 تا 12 سالگي نيز ميزان پوسيدگي دندانهاي دائمي روندي افزايشي دارد.
 
واضح است كه تهيه و تدارك نيروي انساني و هزينه اجراي چنين برنامه اي بسيار گزاف خواهد بود حال آنكه ارائه خدمات پيشگيري در جهت جلوگيري از ايجاد بيماريهاي دهان و دندان صرف هزينه بسيار كمتري را در پيش خواهد داشت. بهترين زمان جهت كنترل بيماريهاي دهان و دندان سنين كودكي و يكي از بهترين مكان ها جهت دسترسي به اين گروه سني مدارس ابتدايي مي باشد.
 

منبع:جویزرایوان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار