هر چه به آغاز روز رای گیری و انتخابات هفتم اسفندماه نزدیک تر می شود تبلیغات غیررسمی نامزدهای نمایندگی مجلس دهم در استان ایلام رنگ و بوی شدیدتری به خود می گیرد.
کد خبر: ۱۸۴۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰ 20 February 2016
هر چه به آغاز روز رای گیری و انتخابات هفتم اسفندماه نزدیک تر می شود تبلیغات غیررسمی نامزدهای نمایندگی مجلس دهم در استان ایلام رنگ و بوی شدیدتری به خود می گیرد.


به گزارش تابناک ایلام،آیین ها و سنت هایی مانند مراسم ختم و جشن ازدواج در استان ایلام به ساختار اجتماعی ایلی و طایفه ای این منطقه همواره به بهترین و گسترده ترین شکل با حضور جمعیت فراوانی از مردم برگزار می شود.
نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی که این روزها در رقابت های تبلیغی گوی سبقت را از یکدیگر می ربایند هیچ فرصتی را برای عرض اندام و نشان دادن صبغه مردمی خود در آیین های شاد و شیون از دست نمی دهند.
یکی از مهمترین مکان هایی که از سال های گذشته در معادله های اجتماعی به منظوز نشان دادن چهره مردمی از نامزدها نقش مهمی دارد مراسم ختم بزرگان و افراد برجسته از هر قوم و قبیله و ایلی در استان ایلام است.
نامزدهای نمایندگی مجلس دهم در استان ایلام از یکی دو ماه پیش حضور خود در آیین های ختم و فاتحه خوانی مردم را بسیار پررنگ ساخته اند و در هر مسجد یا تکیه ای که آیین ختم و فاتحه برقرار باشد به میان جمعیت صاحب عزا رفته و با بازماندگان ابراز همدردی می کنند.
داوطلبان نمایندگی مجلس حتی برای اینکه اوج قدرت و همراهی جمعیت رای دهندگان و هواداران خود را در آیین های شاد و شیون به حاضران در مراسم نشان دهند به همراهی ده ها و شاید صدها نفر از بستگان و حامیان خود در این مراسم شرکت می کنند تا به زعم خود به میزبانان نشان دهند که به اصول فرهنگی و آداب اجتماعی پای بندند.
از امروز تبلیغات رسمی و قانونی نامزدهای انتخابات مجلس دهم آغاز شده است ولی نامزدها برای عقب نماندن از قافله تبیلغات هیچ فرصتی را از دست نمی دهند حتی اگر این فرصت آیین ختم و شادی در یک روستای کم جمعیت و دور افتاده باشد.
استان ایلام با گستره 20 هزار کیلومتر مربعی و 590 هزار نفر جمعیت که از این تعداد 434 هزار نفر واجد شرکت در انتخابات هستند در دو حوزه انتخابیه اصلی ایلام و دهلران سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.
حوزه انتخابیه ایلام شامل شهرستان های ایلام، چرداول، سیروان، ایوان، مهران و ملکشاهی دو نماینده و حوزه انتخابیه اصلی دهلران متشکل از شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.
انتخابات سراسری مجلس دهم و مجلس پنجم خبرگان رهبری هفتم اسفندماه آینده برگزار می شود./م





منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار