استاندار ایلام گفت: تنها ابزار ملت ایران در مقابل عده ای که تریبون ها را در دست دارند، رای دادن و مشارکت در انتخابات است که در انتخابات هفتم اسفند خالصانه رای دادند و از طریق صندوق های رای نظرات خود را بیان کردند.
کد خبر: ۱۹۱۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹ 03 March 2016

استاندار ایلام گفت: تنها ابزار ملت ایران در مقابل عده ای که تریبون ها را در دست دارند، رای دادن و مشارکت در انتخابات است که در انتخابات هفتم اسفند خالصانه رای دادند و از طریق صندوق های رای نظرات خود را بیان کردند.

به گزارش تابناک ایلام؛ محمدرضا مروارید روز پنجشنبه در گردهمایی فرمانداران استان ایلام اظهار کرد: مردم با رای خود هم نظام را تقویت کردند و هم نظر خود را در مورد اینکه چه کسانی را قبول دارند و می خواهند چه کسانی مدیر آنها باشند، اعلام کردند.
وی افزود: انتخابات هفتم اسفند اتفاق نادری بود بخصوص در تهران، چون تهران نماد تمامی مردم ایران است و از همه اقشار، شهرها و استان های کشور در این شهر حضور دارند و حتی نامزدها نیز از حوزه های مختلف کشور بودند.
مروارید ادامه داد: در استان ها مسائل محلی بر روی بحث های سیاسی اثر می گذارد اما تهران به طور کامل سیاسی است بنابراین رای مردم تهران به لیست 30 نفره امید هم برای مردم و هم برای مسئولان و دست اندرکاران پیام دارد و آنها با این رای حرف خودشان را زدند.
استاندار ایلام با بیان اینکه عده ای از افراد که در دولت گذشته که فساد سیاسی، مالی و اخلاقی در اوج بود هیچ نگفتند و حتی موید و طرفدار آن نیز بودند در حالیکه باید به نحوی از مردم عذرخواهی می کردند، گفت: اکنون مردم با رای خود و از طریق صندوق های رای آنها را کنار زدند.
مروارید با اشاره به اینکه این افراد حتی بعد از انتخابات هم درس نگرفتند و مردم را به انگلیسی بودن متهم کردند، تاکید کرد: این همه تهمت که تحت عنوان فتنه گر به مردم زده شد باید بررسی شود و اکنون مشخص شده فتنه گر واقعی کسی است که با مردم نباشد.
استاندار ایلام یادآور شد: مردم این استان در حد عالی در انتخابات مشارکت کردند و خوشبختانه انتخابات به جز موارد معدودی بی اخلاقی از طرف برخی نامزدها و هواداران آنها که تاثیری نیز در میزان آرا نداشت، سالم و قانونی برگزار شد.
مروارید افزود: برای دور دوم انتخابات که رقابت نزدیک تر و فشرده تر است باید نظارت ها بخصوص در اطراف صندوق های اخذ رای بیشتر و به صورت منظم و مستمر کنترل شود.
وی اظهار کرد: در این استان بحث انتخابات از نظر ما به خوبی پیش رفته است و مشکلی وجود ندارد اما در نهایت هر چه شورای نگهبان تایید کند را می پذیریم.
استاندار ایلام گفت: برای برگزاری دور دوم انتخابات که احتمالا اواخر فروردین سال آینده باشد آمادگی کامل داریم اما باید راهکارهایی اندیشیده شود که بتوانیم این دوره از انتخابات را نیز کاملا سالم برگزار کنیم.
مروارید خاطر نشان کرد: در دور قبل تعداد نامزدها زیاد بود و کنترل کامل تبلیغات غیر قانونی و برخی بی اخلاقی ها از طرف نامزدها و هواداران آنها مشکل، اما در دور دوم تعداد کمتر است و باید بر روی جزییات با حساسیت بیشتری بحث کنیم.
وی یادآور شد: در روزهای گذشته تعدادی از صندوق های حوزه انتخابیه جنوب (دهلران) بازشماری شد اما حتی یک مورد خلاف هم نداشتیم بنابراین اگر هم مسائل جزیی وجود داشته بیرون از صندوق ها و بعضا در نتیجه عملکرد خود نامزدها بوده است.
وی گفت: مردم آگاه استان ایلام نشان دادند که با رای و عقیده خود افراد شایسته را انتخاب می کنند و هیچ فشاری از طرف هیچ مرجعی بر آنها تاثیرگذار نیست.
مروارید افزود: بعضی نامزدها تصور می کنند که با دادن وعده ها و امکاناتی می توانند رای مردم را بخرند اما مردم کسانی را انتخاب می کنند که برای صلاح و توسعه استان مفید باشد.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: خوشبختانه حضور و مشارکت مردم استان ایلام در انتخابات هفتم اسفندماه بسیار چشمگیر و بالا بود.
حسین کلانتری افزود: در این دوره از انتخابات تامین سلامت و امنیت انتخابات در اولویت کار تمامی دست اندرکاران برگزاری انتخابات در استان قرار داشت و به همین منظور سامانه جامع انتخابات با همکاری و فعالیت کمیته فناوری اطلاعات و زیرساخت ها و شرکت مخابرات در این استان راه اندازی شد.
وی با بیان اینکه استان ایلام جز استان های موفق کشور از نظر آماده سازی زیرساخت ها است، اظهار کرد: سامانه جامع به گونه ای طراحی شد که با ارائه کارت ملی افراد در مرحله اول، تمام اطلاعات مربوط به شخص نمایش داده شد و اگر قبلا رای داده بود، مشخص می شد.
کلانتری با اشاره به اینکه سامانه جامع کمک کرد تا دیگر کسی به ذهنش خطور نکند، دو یا چند بار رای دهد، توضیح داد: از فرآیند 26 مرحله ای انتخابات تنها شمارش آرا دستی بود و مابقی فرآیندها تحت سامانه جامع انجام شد.
رئیس ستاد انتخابات استان ایلام گفت: بر اساس آمار وزارت کشور، استان ایلام رتبه سوم مشارکت در انتخابات در کشور را کسب کرده یعنی 327 هزار و 24 نفر از 434 هزار و 638 نفر معادل بیش از 75 درصد واجدین شرط سنی رای این استان در انتخابات شرکت کردند.
این نشست بدون حضور خبرنگاران و به صورت غیرعلنی با حضور استاندار و معاونان استاندار، مسئولان ستاد انتخابات استان و فرمانداران 10 شهرستان تابعه این استان ادامه یافت.
در جریان برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 31 نفر برای کسب 2 کرسی حوزه انتخابیه ایلام، چرداول، ایوان، مهران، ملکشاهی و سیروان و هفت نفر برای یک کرسی حوزه انتخابیه دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره به رقابت پرداختند.
برای کسب یک کرسی استان ایلام در مجلس خبرگان رهبری نیز 2 نامزد رقابت کردند.
پس از پایان شمارش آرا چهار نفر از حوزه انتخابیه ایلام و دو نفر نیز در حوزه انتخابیه دهلران به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راه یافتند./ف

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار