مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي ايلام از برگزاري پنجمين جشنواره ملي سفرنامه و خاطره نويسي رضوي از سري برنامه هاي جشنواره بين المللي امام رضا (ع) در اين استان خبر داد.
کد خبر: ۲۱۴۰۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۹ 18 April 2016

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي ايلام از برگزاري پنجمين جشنواره ملي سفرنامه و خاطره نويسي رضوي از سري برنامه هاي جشنواره بين المللي امام رضا (ع) در اين استان خبر داد.


به گزارش تابناک ایلام؛علي محمد نياكان گفت: سه هزارفراخوان اين جشنواره به دو زبان فارسي و عربي در كشور توزيع شده و علاقه مندان مي توانند نسبت به توليد و جمع آوري آثار با موضوع خاطره نويسي و سفرنامه امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، حضرت شاهچراغ (ع) و ساير امامزادگان و ارسال به دبيرخانه جشنواره واقع در اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ايلام اقدام كنند.
نياكان خاطر نشان كرد : پنجمين سال جشنواره ملي سفرنامه و خاطره نويسي در قالب نهمين دوره جشنواره بين المللي امام رضا (ع) در دو رده سني بالاي 18سال و زير 18سال همزمان با دهه كرامت برگزار و از هشت برگزيده تقدير خواهد شد. وي افزود: آخرين مهلت ارسال آثار به دبيرخانه جشنواره 20تيرماه و زمان برگزاري جشنواره نيز 19مردادماه است و نفر اول اين مسابقه به جشنواره سراسري رضوي كه همزمان با ميلاد امام رضا(ع) در مشهد برگزار مي شود، راه مي يابد.
وي اشاعه و ترويج فرهنگ رضوي، گسترش فعاليت هاي فرهنگي، هنري و مذهبي مرتبط با سيره ائمه اطهار به ويژه امام رضا(ع) و گراميداشت توليد كنندگان آثار برتر فرهنگي و هنري در زمينه سيره، شخصيت، معارف امام رضا(ع) و كمك به انتشار گسترده تر اين آثار را از جمله اهداف برگزاري اين جشنواره اعلام كرد.
وي بخش هاي اصلي اين جشنواره را سفرنامه نويسي و خاطره نويسي به دو زبان فارسي و عربي و بخش ويژه را نيز سبك زندگي ايراني، اسلامي با رويكرد اقتصاد مقاومتي و مشهد اولي ها عنوان كرد.
جشنواره بين المللي امام رضا(ع) با موضوع هاي مختلف فرهنگي، هنري و علمي براي چهاردهمين دوره همزمان با دهه كرامت از ميلاد با سعادت حضرت معصومه(س) تا ميلاد امام رضا(ع) با هدف توسعه و ترويج فرهنگ رضوي در سراسر كشور برگزار مي شود كه امسال استان ايلام براي نهمين سال ميزبان اين جشنواره خواهد بود.
اين جشنواره در استان ايلام از سال 87 آغاز و تاكنون بصورت متوالي همه ساله در رشته هاي مختلف پيامك رضوي، تحقيق و پژوهش با موضوع رضوي و سفرنامه و خاطره نويسي برگزار شده است. /ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار