استاندار ایلام گفت: استان ایلام مولفه های زیادی از جمله آغاز جنگ، خاتمه جنگ،که اگر تنها یکی از آنها به تصویر کشیده شود، به اندازه یک تاریخ حرف دارد و هر کدام از آنها می تواند تلنگری به فکر و ذهن هنرمند باشد.
کد خبر: ۲۹۱۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹ 06 September 2016
به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید عصر دوشنبه در نشست هماهنگی برگزاری هفته دفاع مقدس اظهار کرد: اگر دفاع آنان از کیان اسلامی و ارزش های ناب بشری نبود اکنون ما باید در مرزهای خود از سرزمین مان در مقابل داعش و تکفیری ها دفاع می کردیم.

وی افزود: دفاع مقدس در تاریخ کشور ما یک سند افتخار و برگ زرینی از حماسه آفرینی،
یک سند افتخارکه همه وظیفه داریم آن را به نسل های بعدی منتقل کنیم.

مروارید تاکید کرد: هر چند این هفته در سراسر کشور بصورت همزمان اجرا و یاد و خاطره شهدا و ایثارگری های مردم گرامی داشته می شود اما باید تلاش کنیم تا استان هایی که در خط مقدم حضور داشتند پررنگ تر دیده شوند.

به گفته وی، در استان ایلام باید تلاش کنیم تا پایمردی و مقاومت مردم نیز در این هفته برای همگان در قالب هنر و در مجموعه فرهنگ به تصویر کشیده شود.

استاندار ایلام یادآور شد: اگر تنها خاطرات و مقاومت مردم ایلام در پاسگاه شور شیرین به تصویر کشیده شود، شاید بتوان ده ها فیلم و سریال از آن ساخت.

وی تاکید کرد:

مروارید ادامه داد: باید از ظرفیت های موجود در دانشگاه، آموزش و پرورش و صدا وسیما برای تعمیق فرهنگ دفاع مقدس بهره گیری کنیم بطوریکه به مانند دوران دفاع مقدس نقش استان ایلام در آن پررنگ دیده شود.

وی در بخش دیگری با اشاره به نقش ارزنده مدافعانحرم و گرامیداشت یاد و خاطره این عزیزان گفت: دفاع از حرم اهل بیت ادامه دفاع مقدس است و امنیت امروز کشور نتیجه همت و دلاوری های مدافعان حرم در خارج از مرزها است.

مروارید نقش بزرگان و ریش سفیدان قبایل در دوران دفاع مقدس و پس از آن را ارزنده توصیف کرد و افزود: همبستگی قومی و قبیله ای در دوران دفاع مقدس نقش مهمی در پیروزی رزمندگان داشت.

وی اظهار کرد: امروز هم باید تلاش کنیم به مانند دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی همبستگی اقوام را افزایش دهیم و با جمع کردن آنان در کنار هم در قالب همایش، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دوران دفاع مقدس، از این مولفه بعنوان اهرمی در جهت تقویت وحدت ملی و ابزاری برای خنثی کردن نقشه های استکبار بهره گیریم./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار