تریبون داران عزیز مواظب باشید؛
با کمال تاسف مشاهده می شود که این مساله به سمت وسوی نادرستی هدایت شده و می رود که به دستمایه ای برای فتنه گران وافراد فرصت طلبی تبدیل شود که مترصدند تا از آب گل آلود برای خود شاه ماهی هایی صید کنند!
کد خبر: ۳۲۳۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۲ 04 November 2016
تابناک ایلام::ماههاست موضوع انتقال آب چشمه های سیاهگل در شهرستان ایوان به مهمترین مبحث روز گروههای مجازی وحقیقی این شهرستان مبدل شده است ،موضوعی که در صورت عدم مدیریت صحیح آن می رود تا به یک چالش جدی در استان ایلام تبدیل شود.
 
از زمان طرح انتقال آب این چشمه های پر آب که در حال حاضرتنها  منبع تامین آب کشاورزی وباغات انگور این منطقه به حساب می آیند،حساسیتهای جدی در میان ساکنین روستاهای این منطقه بوجود آمد، اما با گذشت زمان ،باید پذیرفت که این موضوع درحال حاضر به یک موضوع چالشی ،حساسیت برانگیز ومطالبه ای عمومی در سطح شهرستان ایوان تبدیل شده است بنحویکه حتی ساکنین شهرها و روستاهایی که از منافع این چشمه منتفع نمی شوند به این موضوع حساسیت خاصی پیدا کرده وبا انتقال آن مخالفند.
 
این روزها بیشترین پست های رد وبدل شده در میان گروههای مجازی تلگرامی فعال  شهرستان ایوان،به موضوع انتقال آب سیاهگل اختصاص یافته است ،بابررسی پستهای ردو بدل شده وافزایش حساسیت هابر سراین موضوع، با کمال تاسف مشاهده می شود که این مساله به سمت وسوی نادرستی هدایت شده و می رود که به دستمایه ای برای فتنه گران وافراد فرصت طلبی تبدیل شود که مترصدند تا از آب گل آلود برای خود شاه ماهی هایی صید کنند!
 
اگرچه برآیند بحث های رد وبدل شده در فضای مجازی وکوچه وبازار های ایوان از مخالفت شدید مردم این شهرستان با انتقال آب این چشمه ها به بخش چوار را دارد،اما تبدیل شدن این موضوع به یک پای ثابت خطبه های نماز جمعه شهرستان ایوان ،مواضع سرسختانه امام جمعه در جلسات مختلف شهرستان ،وهمچنین صدور بیانیه های متعدد ایشان درفضای مجازی ،به نوعی بر میزان حسایست ها وتحریکها افزوده است. بنحویکه طراحان پروژه انتقال آب این چشمه ها،امام جمعه ایوان را عامل تمام مخالفتها وبنوعی تنها مخالف سرسخت اجرای این پروژه معرفی نموده اند.
 
موضوعی که حجه الاسلام علی محمد لروند امام جمعه شهرستان ایوان در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ایوان مجددا به آن پرداخته وتلویحا این موضوع را تایید نمودند که طراحان این پروژه ،حتی وزیر کشور !امام جمعه ایوان را عامل ومحرک افزایش حساسیتها ومخالفت با انتقال آب چشمه های سیاهگل به بخش چوار می دانند.

امام جمعه ایوان درخطبه های امروزنماز جمعه این شهرستان گفت: با توجه به مباحث مطرح شده در خصوص انتقال آب سیاهگل ،پیگیری ومخالفت با انتقال این آب صرفا باید از طریق مجاری قانونی صورت بگیرد

لروند اظهار کرد: در شرایطی که بحران آب به مرحله حساسی رسیده است ،در حفاظت از این سرمایه مهم مردم ایوان حرفهایی برای گفتن وجود دارد.

لروند ادامه داد :همه مردم شهرستان ایوان صدرصد با طرح انتقال آب سیاهگل مخالف هستند ومخالفتهای شدید چند شب گذشته مردم ایوان در فضای مجازی موید این واقعیت است .اما این که یک مسئول ارشد استان بگوید تنها امام جمعه ایوان مخالف انتقال آب این چشمه هاست اصلا درست نیست . شما چه اصراری دارید که امام جمعه بعنوان  تنها مخالف اجرای این طرح معرفی شود؟

لروند با اشاره به اینکه امام جمعه زبان مردم وتریبون نماز جمعه ،تریبون دفاع از حق مردم است تصریح کرد: وقتی مباحث سیاسی مطرح می شود می گویید که چرا امام جمعه از سیاست می گوید!؟ وقتی درباره مشکلات مردم صحبتهایی مطرح می شود میگویید امام جمعه چوب لای چرخ دولت میگذارد !حالا هم که میگویید امام جمعه تنها مخالف انتقال آب است وهمه راضی هستند !!

امام جمعه ایوان با انتقاد نحوه انتقال اخبار مرتبط با انتقال آب سیاهگل خاطر نشان کرد:درحال حاضر خبرنگاری که بتواند دغدغه های مردم در خصوص انتقال آب سیاهگل را به  گوش مسئولین برساند وجود ندارد.

وی ادامه داد :در جلسه شورای اداری که با حضور دکتر میرزایی برگزار شد ،همه مشکلات مردم و مسایل مربوط به انتقال آب سیاهگل مطرح شد اما در اخبار منتشره هیچگونه اشاره ای به این موضوع نشد درحالیکه خبرنگاران بایستی به رسالت واقعی خود یعنی انعکاس مشکلات وخواسته های مردم عمل کنند.

لروند افزود:عجیب است که در یک سال گذشته وزیر کشور سه بار بر علیه من با شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مکاتبه کرده که آخرین بار آن مربوط به یک ماه پیش است .شمامگر کار ندارید که سه بار بر علیه امام جمعه یک شهر کوچک نامه می نویسید؟ شما با من چکار دارید؟مگر جرم من چیست؟

امام جمعه ایوان درپایان از مردم ایوان خواست که تنها از طریق مجاری قانونی پیگیررفع این مشکل بوده واجازه سوء استفاده به فرصت طلبان ندهند.
 
آنچه که برهمگان مبرهن است ،مردم ولایتمدار شهرستان ایوان در مواجهه با دشمنان انقلاب اسلامی ،حماسه بزرگ کوشک را درکارنامه درخشان ایثارگریهای خود به یادگار دارند وبا ارزانی داشتن صدها شهید وجانباز سرافراز،بارها پایداری بر عهدبسته شده  با امام وآرمانهای انقلاب و ولایت فقیه را  به نمایش گذاشته اند ودر امتحانات متعدد دوران طلایی انقلاب وپس از آن سرافراز بیرون آمده اند .
 
موضوع انتقال آب سیاهگل نیز امتحانی بزرگ برای مردمان بزرگ این دیار است که قطعا این هم بگذرد ومردمان پاک طینت این دیار از این امتحان هم سرافراز بیرون خواهند امد.با احترام به این خواسته به حق مردم شهرستان ایوان ،لازم است به این موضوع اهتمام داشته باشند که در بیان  وپیگیری مطالبات خود همواره قانون را ملاک عمل قرارداده وبا پرهیز از دامن زدن به حساسیتهای قومی ،زمینه سوء استفاده فرصت طلبان را فراهم ننمایند، زیرا دراین بین معدود افرادی نیز وجود دارند که مترصدند با سوء استفاده از خواسته پاک وانسانی مردم شریف این دیار،آب را به نفع خود گل آلود نمایند!
 
اگر چه امام جمعه شریف ایوان نیز در مطرح نمودن این مشکل ،همواره عمل به قانون را توصیه نموده اند ،اما جناب آقای لروند امام جمعه محترم ایوان بهتراست به این موضوع مهم اهتمام داشته باشند ،طرح مستمر این موضوع در جلسات ،فضای مجازی وخطبه های نماز جمعه نه تنها به حل آن کمکی نمی کند بلکه تنها به افزایش حساسیتها منجر خواهد شد ،یقین بدانید حساسیتها که از حد بگذرد نه تنها امام جمعه بلکه بزرگان شهر وخودمردم  هم نمی توانند برای کنترل دامنه های خطرناک آن کاری از پیش ببرند!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایوانی کلهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
در تعجم چرا مسئولین استان از کارهای بدون کارشناسی دولت قبل درس عبرت نگرفته اند .هنوز طرح انتقال اب سراب ایوان و خشک شدن منابع زیر زمینی این شهرستان و سهمیه ای شدن اب در ایوان از یاد مردم ایوان نرفته که این بار با یک طرح نسنجیده دیگه موجب سلب آرامش روانی مردم این شهرستان شده اند ......مردم ایوان وقتی احداث کمربندی ..آسفالت خیابانها و کوچه های شهر ...چهاربانده کردن مسیر ایوان به ایلام و قلاجه ..اتمام کار تونل قلاجه را دیدند آنگاه به صداقت حرف دولتمردان ایمان خواهند آورد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار