فرماندار چرداول:
فرماندار چرداول گفت:دولت تدبیر و امید در مقوله حقوق شهروندی نگاهی عمیق و فرانگر دارد و بر اجرای آن اصرار داشته و خود را پاسداشت این خواسته می داند.
کد خبر: ۳۶۹۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷ 29 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛ مراد یگانه روزیکشنبه درجلسه کارگروه حقوق شهروندی شهرستان چرداول افزود: حقوق شهروندی مورد اقبال و خواست همه مردم است و منشا این موضوع در قانون اساسی نیزآمده و دولت هم بعنوان حامی حقوق مردم در برخورداری آحاد جامعه از این حقوق و یک زندگی شرافتمندانه دفاع می کند.
 
وی گفت: دولت تدبیر و امید در مقوله حقوق شهروندی نگاهی عمیق و فرانگر دارد و بر اجرای آن اصرار داشته و خود را پاسداشت این خواسته می داند و مردم هم دارای تکالیفی هستند که باید آن را رعایت کرده زیرا در نظام اسلامی مردم در تصمیم گیری و تصمیم سازی تاثیرگذار می باشند.
 
یگانه اظهار داشت: در طول تاریخ کشور بزرگ ما مردم همواره در پاسداشت کرامت و حقوقشان مطالبه گر بوده اند که انقلاب مشروطیت، ملی کردن صنعت نفت و انقلاب اسلامی بعنوان نمونه بارز و روشن آن می باشد.
 
فرماندار چرداول ادامه داد:حقوق شهروندی و رعایت اصول آن نمونه بارز بین اعتماد دولت و مردم است و این اعتماد بزرگترین پشتوانه اعتماد متقابل مردم و دولتمردان می باشد.
 
وی به منشور حقوق شهروندی ابلاغی از سوی رئیس جمهوریاشاره کرد و گفت: تاکید و اصرار دکتر روحانی بر ایجاد صحیح و درست این مقوله نشان دهنده کاستی هایی در جامعه است که باید همگی بر رفع موانع و نارسائیهای آن بکوشیم.
 
یگانه یادآور شد: سیره و مرام حضرت علی(ع) مصداق بارز و عینی ازحقوق شهروندی و رابطه اعتماد بین حکومت و مردم است و ما هم باید بر اجرای این سیره الهی در جامعه اهتمام ورزیم.
 
یگانه خاطر نشان کرد: حقوق شهروندی بدون آگاهی بخشی ، آموزش و مسئولیت پذیری محقق نی شود و باید مبحث ارتقاء فرهنگی و آموزشی آن در اولویت قرار گیرد و اگر نظام آموزش و پرورش در این راستا خوب کار کند قطعا در مقوله حقوق شهروندی موفق خواهیم بود.
 
در ادامه بخشنامه ارسالی معاونت حقوقی رئیس جمهور و برنامه کارگروه تخصصی برای حاضرین قرائت شد و هرکدام از اعضا نظرات و پیشنهادات خود را ارایه کردند./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار