با حضور معاون گردشگری سازمان میراث ؛
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای افتتاح مرکز اطلاع رسانی، ساماندهی و خدمات گردشگری مرز بین المللی مهران به استان ایلام سفر کرد.
کد خبر: ۴۱۰۴۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴ 19 April 2017
 معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: جمهوری اسلامی ایران در دولت تدبیر و امید به یک مقصد بین المللی گردشگری دائمی و پایدار جهانی تبدیل شد.
 به گزارش تابناک ایلام ؛ مرتضی رحمانی موحد اظهار کرد: آمارهای جهانی و داخلی نشان می دهد که دولت یازدهم در حوزه گردشگری قدم های اساسی در حوزه زیرساخت ها، تسهیل امور، حضور در مجامع بین المللی، اطلاع رسانی و تبلیغات برداشته است.
 
وی خاطر نشان کرد: با امکاناتی که در اختیار دولت قرار داشت و همچنین حمایت و مشارکت بخش خصوصی کارهای بزرگی در بحث توسعه و متنوع سازی زیرساخت های گردشگری در این چهار سال انجام شده است.
 
افزایش اقامتگاه های بومگردی
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در زمینه متنوع سازی در حوزه اقامتی و پذیرایی توانستیم تعداد اقامتگاه های بومگردی کشور را از 20 واحد در سال 92 به 528 واحد در پایان سال 95 افزایش دهیم.
 
رحمانی تاکید کرد: این یک اقدام و ظرفیت بسیار مهم در بحث اقامت و همچنین تمرکز زدایی و توزیع گردشگر در تمامی استان های کشور است ضمن اینکه در نوروز امسال یکی از خدمات متفاوتی که ارائه شد توسعه روستاگردشی بود و روستاها پررنگ تر دیده شدند.
 
700طرح نیمه تمام گردشگری در دولت یازدهم تکمیل شد
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در حوزه اقتصاد گردشگری نیز توانستیم با ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاران داخلی بیش از 700 طرح نیمه تمام گردشگری در حوزه هتل ها، واحدهای پذیرایی و مراکز گردشگری را تکمیل کنیم.
 
رحمانی موحد یادآور شد: این طرح ها با مشارکت سرمایه گذاران و اعتبارهای صندوق توسعه ملی، صندوق کارآفرینی و امید و دیگر بانک ها تکمیل شده است.
 
ارتقا چهار پله ای جایگاه گردشگری ایران
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه آمار گردشگران ورودی کشور از سال 91 تا 95 بیش از 10 درصد رشد داشته است، گفت: این میزان رشد از نرخ متوسط جهانی بالاتر است.
 
رحمانی موحد اضافه کرد: همچنین جایگاه گردشگری ایران در دولت تدبیر و امید چهار پله صعود کرد و در نگاه جهانی و منابع مهم و معتبر گردشگری بین المللی ایران به عنوان یکی از مقاصد مورد توجه و حمایت معرفی شد.
 
وی تاکید کرد: رسانه ها و سازمان های بین المللی به مردم مناطق مختلف جهان توصیه کرده اند برای دیدن جاذبه های منحصربفرد کشورمان به ایران سفر کنند و این به دلیل امنیت بالایی است که مرهون تلاش نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی کشورمان است.
 
تصویب چهار حکم قوی گردشگری در برنامه ششم توسعه
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در زمینه اصلاح قوانین و مقررات گردشگری و یکپارچه کردن نگاه ها گام های بزرگی برداشته است، گفت: توانستیم چهار حکم گردشگری قوی در برنامه ششم به تصویب برسانیم که در آینده می تواند باعث ارتقا بیش از پیش گردشگری در کشور شود.
 
 رحمانی موحد یادآور شد: حضور در نمایشگاه ها، توسعه روابط و همکاری ها با کشورهای هدف و اصلاح ساختارها از دیگر دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید در حوزه گردشگری است.
 
 طرح ساماندهی گرشگران ورودی از پایانه های مرزی کشور مصوبه شورای عالی امنیت ملی است که مرز بین المللی مهران به عنوان پایلوت و اولین مرز برای ساماندهی گردشگران انتخاب شده است./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار