نورالله دلخواه ؛
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام دراین خصوص گفت:در شش ماه گذشته بیش از 420 هزار زائر خارجی از طریق مرز بین المللی مهران به کشور عراق و عتبات عالیات این کشور سفر کرده اند.
کد خبر: ۵۰۳۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵ 04 October 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ نورالله دلخواه  اظهار کرد: در این مدت( نیمه نخست سال) یک میلیون و 53 هزار زائر از طریق مرز مهران به کشور عراق سفر کردند که از این میزان 633 هزار زائر ایرانی و مابقی مربوط به دیگر کشورها بوده است.
 
وی با بیان اینکه تنها در ایام محرم امسال بیش از 100 هزار زائر از طریق مرز مهران برای شرکت در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی تردد کرده اند، افزود: بیشتر این زائران برای نخستین بار (زائر اولی) به عراق و زیارت بارگاه مطهر ائمه اطهار (ع) مشرف شدند و برای سفر به این اماکن مقدس مرز رسمی و بین المللی مهران را انتخاب کرده اند.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام از افزایش 10 درصدی میزان تردد زائران در مدت یاد شده(6 ماهه اول سال) نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و یادآور شد: در این مدت یک هزار و 273 دستگاه اتوبوس و 2 هزار و 317 دستگاه خودرو از طریق پایانه مرزی مهران به خارج و داخل کشور تردد داشته است.
 
دلخواه با اشاره به اینکه اجازه تردد بدون ویزا و گذرنامه به زائران داده نمی شود، گفت: یکی از مهمترین موارد تاکید دولت عراق برای تردد زوار، داشتن گذرنامه و ویزا است.
 
وی اضافه کرد: زائران با در دست داشتن این مدارک به مرز مهران مراجعه کنند چرا که در غیر این صورت از خروج آنها به کشور عراق جلوگیری می شود. /م
ایرنا
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار