معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت ایلام بر لزوم اقدام صاحبان انبارها و موسسات حمل و نقل ایلام به دریافت شناسه کار تاکید کرد.
کد خبر: ۵۷۳۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴ 04 March 2018

 به گزارش تابناک ایلام، جمیل شوهانی در جلسه کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر شفاف سازی گردش کالا در سطح عرضه اظهار داشت: انبارها و موسسات حمل و نقل، موظف به شناسه‌دار کردن فعالیت‌های خود از اسفندماه  سال جاری هستند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز مهم‌ترین رکن اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و استاندارد مراجع تشخیص اصالت و کیفیت کالاها و نیز مجاز یا قاچاق بودن آنها است.

این مسئول خاطر نشان کرد: اصناف باید نسبت به حقوق مصرف کنندگان خصوصا در بحث سلامت محور، بیشتر احساس مسئولیت نموده و از عرضه کالاهای بدون اصالت و شناسه معتبر به ویژه مواد آرایشی و بهداشتی و مواد غذایی خودداری کنند.

شوهانی افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام بمنظور جلوگیری ازتخلفات صنفی و رعایت حقوق مصرف کنندگان اقداماتی نظیر برگزاری گشت های مشترک بازرسی با حضور دستگاه‌های مربوطه را بصورت مستمر از واحد های صنفی انجام داده و زمینه لازم برای تامین کالاهای استاندارد مورد نیاز مردم در سطح استان را فراهم می‌کند.

وی علت ممنوعیت واردات برخی کالاها را فراوانی تولید و کیفیت مطلوب آنها ذکر کرد و گفت: دلیل دیگر حمایت از این ممنوعیت، تقویت تولیدات داخلی است که منتج به ایجاد اشتغال و شکوفایی اقتصادی کشور می‌شود.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام در پایان گریزی به آمار 11 ماهه پرونده‌های قاچاق استان در سال 96 زد و افزود: سه هزار و 160 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی بعمل آمده که 186 مورد از آنها در قالب گشت‌های مشترک بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار