باپیگیری مسئولان ایلامی
با پیگیری های مسوولان استان ایلام مبنی بر عدم توان پرداخت مالیات از سوی شرکت صنعتی ششدار، قانون معافیت مالیاتی برای شهرک های نزدیک مراکز استان ها از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شد.
کد خبر: ۵۸۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰ 06 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،مرتضی دارایی گفت: طبق ماده 132 قانون مالیات مستقیم، شهرک های صنعتی که دارای فاصله کمتر از 30 کیلومتر با مرکز استان باشند باید مالیات پرداخت کنند.

به گفته وی، با پیگیری های مسوولان استان ایلام مبنی بر عدم توان پرداخت مالیات از سوی شرکت صنعتی ششدار، قانون معافیت مالیاتی برای شهرک های نزدیک مراکز استان ها از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

دارایی افزود: آثار تلاش ها و پیگیری هایی مصرانه مسوولان استان ایلام از جمله استاندار در سطوح کلان کشوری برای عدم پرداخت مالیات از سوی شرکت صنعتی ششدار، خوشبختانه این مهم شامل حال شهرک های دیگر استان های کشور نیز شد.

وی تاکید کرد: پس از تصویب قانون معافیت مالیاتی شهرک های صنعتی نزدیک مراکز استان ها از سوی مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان، این قانون از سوی دولت ابلاغ و برای اجرا به استان های سراسر کشور ابلاغ شده و البته این قانون تنها شامل دو استان اصفهان و تهران نمی شود ولی دیگر استان های کشور را در بر می گیرد.

دارایی یادآور شد: به موجب این قانون از تیر ماه سال جاری همه شرکت های که در حال اخذ مجوز فعالیت، تغییر کاربری یا تغییر اسم هستند مشمول قانون معافیت مالیاتی هستند و شرکت هایی که در گذشته فعالیت داشته اند نیز در صورت انجام هر کدام از این تغییرات، می توانند از مزایای این قانون بهره مند شوند.

وی با ابراز خرسندی از به ثمر نشستن پیگیری های مسوولان استان ایلام و برخورداری دیگر استان ها از این تلاش ها گفت: تصویب این لایحه در مجلس و ابلاغ و اجرای آن از سوی دولت بیانگر چند واقعیت است، اینکه مجلس و دولت پاسخگوی نیازهای مردم و مسوولان استان های مختلف هستند و اینکه همیشه دانش، پیگیری و تسلط به قانون نتیجه بخش است.

استان ایلام دارای 14 شهر صنعتی در 840 هکتار زمین است که از این مقدار 370 هکتار مربوط به ساخت واحدهای صنعتی می باشد، شهرک صنعتی ششدار در حدود 15 کیلومتری شمال ایلام قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار