طی بررسی های انجام شده با اقدامات دولت و دستگاه های متولی مقدار اجرای آبیاری تحت فشار از سطح دو هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی، در آینده به ۳۵ هزار هکتار افزایش می یابد.
کد خبر: ۶۰۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱ 12 July 2015
به گزارش تابناک ایلام ،فرماندار شهرستان دهلران گفت: در آینده ای نزدیک آبیاری تحت فشار در ۳۵ هزار هکتار از اراضی دهلران انجام می شود.

امیدعلی سبزی یااعلام این خبرگفت: شهرستان دهلران با تولید نیمی از محصولات کشاورزی در سطح استان ایلام یکی از قطبهای اصلی تولید در بخش کشاورزی در استان است.

وی بیان داشت: تولید سالانه بیش از ۹۰ هزار تن گندم، ۷۰ هزار تن ذرت، هفت تن کلزا، سبزی، صیفی و سیب‌زمینی نشان از ظرفیت‌های بخش کشاورزی دهلران دارد.

وی تصریح کرد: زمینهای حاصلخیز یکی از مزیتهای مهم شهرستان است که باعث شده کشاورزی در بخشهای مختلف رونق داشته باشند و در این ارتباط باید از شیوه‌های آبیاری نوین که علاوه بر جلوگیری از هدر رفت آب و کاهش هزینه‌های کشاورزی موجب افزایش تولید می‌شود، استفاده کنیم.

سبزی با اشاره به برنامه های دولت برای توسعه کشاورزی در شهرستان دهلران اظهار داشت: طی بررسی های انجام شده با اقدامات دولت و دستگاه های متولی مقدار اجرای آبیاری تحت فشار از سطح دو هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی، در آینده به ۳۵ هزار هکتار افزایش می یابد.

وی عنوان کرد: بیش از ۱۰۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان دهلران وجود دارد که در این رابطه با توجه به مشکلات کم آبی، کاشت محصولات جایگزین که نیاز به آب کمتر دارند و جلوگیری از اضافه برداشت آب برای اراضی توسط کشاورزان نیز باید مد نظر قرار گیرد.

فرماندار دهلران نیز با اشاره به پیشرفت ۳۲ درصدی سد میمه در بخش مرکزی دهلران گفت: این سد زمینه آبیاری شش هزار هکتار از اراضی کشاورزی بخش مرکزی را فراهم می کند.

امیدعلی سبزی افزود: با بهره برداری از این سد شاهد توسعه کشاورزی منطقه، افزایش تولیدات کشاورزی و ایجاد اشتغال در بخش مرکزی دهلران خواهیم بود.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار