کد خبر: ۷۹۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۹ 20 August 2015
پروژه احداث بقعه و زائرسرای امامزاده جعفر(ع) ایلام که در مسیر تردد زائران عتبات عالیات قرار دارد، پس از ۳ سال هنوز در بلاتکلیفی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، بقعه امامزاده جعفر(ع) شباب منتظر تأمین اعتبار است، بقعه امامزاده جعفر(ع) در شهرک شباب کنار جاده اصلی ایلام کرمانشاه قرار دارد.

با توجه به اینکه این امامزاده سالیان گذشته دارای بقعه بوده است و به مرور زمان فرسوده و تخریب شده بود، مردم و مسئولان درخواست‌های مکرر برای احداث بقعه جدید برای امامزاده داشتند.

اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام در سال 91 کار احداث بقعه جدید امامزاده جعفر(ع) را شروع کرد، اما به علت کمبود اعتبارات در سال‌های اخیر کار عمرانی بقعه این امامزاده به کندی پیش رفته است.

تاکنون با گذشت سه سال از شروع حدود 100 میلیون تومان از محل کمک‌های مردمی و اعتبارات دولتی برای این بقعه هزینه شده است.

استان ایلام در سال‌های اخیر میزبان زائران عتبات عالیات است و در ایام اربعین به صورت ویژه پذیرای حجم عظیمی از عزادارن حسینی است.

بقعه امامزاده جعفر(ع) که در ورودی استان ایلام از طرف استان‌های کرمانشاه و لرستان است، می‌تواند به پایگاه خوبی به منظور پذیرایی از میهمانان و زائران عتبات عالیات باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار داشت: تاکنون پی‌ریزی، ستون و سقف امامزاده جعفر(ع) به اتمام رسیده است و در حال پیگیری اختصاص بودجه به منظور تکمیل ساختمان بقعه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد کاروند افزود: سال گذشته 20 میلیون تومان از اعتبارات عمرانی استانی و 20 میلیون تومان اعتبار از طریق سازمان اوقاف و امور خیریه کشور جذب شده است که برای پروژه‌ای با 600 متر زیربنا مبلغ بسیار ناچیزی است.

وی گفت: انتظار می‌رود که مسئولان استانی با توجه به شأن و موقعیت بی‌نظیر این امامزاده برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین، اعتبار لازم برای تکمیل این بقعه که می‌تواند منشأ برکات فراوانی برای منطقه و استان باشد به تصویب رسانند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام عنوان کرد: در حال حاضر برای بهره‌برداری اولیه از ساختمان بقعه 150 میلیون تومان اعتبار نیاز است که در صورت اختصاص، این اداره کل در شش ماه دوم سال می‌تواند این پروژه را به اتمام برساند.

وی افزود: برای تکمیل این پروژه که شامل ساخت ضریح، نماکاری، محوطه‌سازی، احداث زائرسرا و سرویس بهداشتی است بیش از یک و نیم میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

بقعه امامزاده جعفر(ع) در کنار شهرک شباب از توابع شهرستان چرداول در استان ایلام قرار دارد که رسیدگی و توجه به تکمیل این پروژه می‌تواند اقدام بسیار مناسبی برای خدمت‌دهی به زائران عتبات عالیات باشد که از مسیر استان‌های کرمانشاه و لرستان برای عبور از مرز بین المللی مهران وارد استان ایلام می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار