به گزراش تابناک ایلام
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام از تدوین برنامه راهبردی بخش تولید و تجارت این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۸۸۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷ 22 September 2015

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام از تدوین برنامه راهبردی بخش تولید و تجارت این استان خبر داد.
به گزارش تابناک ایلام، ، معدن و تجارت یاراله نصیری در نشست توجیهی اعضا و تشکیل دبیرخانه تدوین برنامه راهبردی بخش تولید و تجارت استان اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در جهت هموار شدن راه فعالان اقتصادی و روان سازی فعالیت های این بخش براساس چشم انداز افق 1404 و با الهام از سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری بالاخص توجه به بهره برداری از تمامی توانایی های داخلی، در نظر دارد راهبردها، رویکردها و سیاست های حوزه فعالیت خود را تحت عنوان برنامه راهبردی وزارت منتشر کند.
وی اضافه کرد: سازمان های استانی نیز بر این اساس وظیفه دارند نسبت به شناسایی ظرفیت ها، پتانسیل ها و استعدادهای منطقه و همچنین ارایه راهکارهای کاربردی و عملیاتی برای بهره برداری درست از این ظرفیت ها، راهبرد توسعه استانی بخش تولید و تجارت را مبتنی بر سیاست های راهبردی کلان وزارتخانه تهیه و تدوین کنند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام ابراز امیدواری کرد با توجه به وجود نیروهای جوان، تحصیل کرده و کارشناسان کار بلد و باتجربه فعال در بدنه تولید و تجارت استان بتوانیم برش استانی برنامه راهبردی توسعه این بخش را به صورت کامل، جامع و هدفمند تدوین کنیم به نحوی که انشاءالله در افق های چند ساله شاهد رونق و جهش قابل توجه این حوزه باشیم.
نصیری پتانسیل استان را در بخش نفت و گاز، صنایع تبدیلی بخش کشاورزی و همچنین مرز بین المللی مهران بسیار چشمگیر دانست و تاکید کرد: به فعلیت رساندن پتانسیل ها و بهره برداری مناسب از داشته ها و ظرفیت های خدادادای، از طریق ارایه راهکارهای عملیاتی در برنامه راهبردی بخش تولید و تجارت دست یافتنی است.
وی یادآور شد: اگر بتوانیم با بهره گیری از توان علمی و لحاظ کردن دیدگاه های کارشناسانه، نظر دولت را به این حوزه ها معطوف بداریم، بدون شک می شود هم به رفع یکجای مشکل بیکاری استان امیدوار شد و هم این که از طرق راه اندازی صنایع با ارزش افزوده بالا به تولید ثروت و رونق اقتصادی استان و کشور کمک کرد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام با اشاره حضور گروه های سرمایه گذار متعدد در استان و تمایل آنها برای راه اندازی طرح های تولیدی در این منطقه افزود: وظیفه داریم با ارایه طرح های مناسب دارای توجیه فنی و اقتصادی در قالب برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت از فرصت پیش آمده در جهت جذب سرمایه گذاران توانمند و رونق اقتصادی استان بهره گیری کنیم.
560 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در سطح استان ایلام وجود دارد که از این تعداد 340 واحد فعال، 171 واحد تعطیل و 45 واحد نیمه فعال هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار