صنعت استان ایلام طی چند سال اخیر همواره با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده که باعث شده بخش مهمی از واحدهای صنعتی استان تعطیل شود،که در این بین نباید نقش عدم همکاری بانک‌ها برای رفع این مشکلات رانادیده گرفت .
کد خبر: ۱۸۰۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶ 13 February 2016
 صنعت استان ایلام طی چند سال اخیر همواره با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده که باعث شده بخش مهمی از واحدهای صنعتی استان تعطیل شود،که  در این بین  نباید نقش عدم همکاری بانک‌ها برای رفع این مشکلات رانادیده گرفت .

به گزارش تابناک ایلام،صنعت واژه‌ای غریب در استان ایلام ۶۰۰ هزار نفری است، چراکه این استان هم‌اکنون به جز چند واحد صنعتی بزرگ، مابقی صنایع آن واحدهای کوچک هستند تا چشم صنعت این استان به کلید دولت تدبیر و امید دوخته شود و کورسوی امید را برای آینده صنعت استان روشن نگه دارد.
صنعت ایلام به دلایل مختلف از کمبودهای زیادی رنج می‌برد به طوری که دولت‌ها آنچنان که باید و شاید نتوانسته‌اند گرهی از مشکلات این حوزه باز کنند بنابراین برای جبران عقب‌ماندگی‌های این استان باید دولت در این بخش سرمایه‌گذاری کند یا مشوق بخش خصوصی باشد تا صنعت در ایلام به جایگاه واقعی خود دست یابد.

با این حال رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان ایلام با تاکید بر ضرورت حل مشکلات واحدهای صنعتی استان در آینده ای نزدیک،از فعال بودن ۶۵ درصدی  کل صنعت استان خبرداد.

 "یارالله نصیری " در این خصوص اظهار کرد : طرح های شاخص و در دست اجرای استان ایلام در سال های ۹۵ و ۹۶ به بهره برداری می رسند که بهره برداری از آنها موجب ارتقای خط تولید، ایجاد اشتغال و شکوفایی صنعت می شود ضمن اینکه هیچ طرحی به خاطر نبود زیرساخت ها ناتمام نخواهد ماند.

وی در خصوص احیاء کارخانجات غیر فعال گفت: تعدادی از واحدهای تولیدی که سالهاست تعطیل شده اند در حال بازگشت به چرخه اقتصادی و شروع فعالیت هستند و در روزها و هفته آتی اخبار خوشحال کننده ای پیرامون واحدهای تعطیل احیاء شده به اطلاع مردم شریف استان رسانده می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: برداشتن موانع تولید و رونق اشتغال صنعتی در این استان مستلزم حمایت از صنعت داخلی است و عزم همگانی و همکاری همه سازمان های مرتبط را می طلبد.

توسعه حمل‌ونقل در زمینه‌های مختلف اعم از زمینی، هوایی و ریلی برای صنعت استان ایلام حیاتی است و این موضوع می‌تواند در توسعه همه‌جانبه این دیار مرزی نقش اساسی ایفا کند. هم‌اکنون بیش از ۷۰۰ واحد صنعتی در استان ایلام وجود دارد که طبق آمار غیررسمی بیش از نیمی از واحدهای صنعتی استان ایلام تعطیل و نیمه‌فعال هستند که در این بین مشکلات مالی در صدر چالش‌های این بخش قرار دارد اما طی چند سال گذشته نبود حمایت‌های بانکی و تامین سرمایه در گردش موجب شده برخلاف رویاهای اولیه فعالان صنعتی استان این رونق را تا حدود بسیار زیادی از شهرک‌های صنعتی گرفته و سبب تعطیلی تعدادی از این واحدها شود.

صنعت نوپای ایلام که امید می‌رفت پس از سال‌های جنگ تحمیلی با حمایت‌های دولتی و بخش خصوصی کمر راست کند و ایلام را در زمره استان‌های برخوردار کشور قرار دهد در نیمه راه به دلایل کوچک و بزرگی که هر کدام سنگی در راه رسیدن به سرمنزل توسعه‌یافتگی بودند از پا افتاد و در نبود حمایت‌های چشمگیر بانکی این روزها دارد نفس‌های آخرش را می‌کشد.

هر چند هنوز هم در بین صاحبان این واحدها و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی کورسوهایی از امید روشن است و خیلی‌ها می‌خواهند در برابر این طوفان شمع اشتغال و توسعه اقتصادی استان را زنده نگه دارند اما تحقق این هدف نیازمند حمایت بانک‌های عامل و مسؤولان در زمینه‌های مختلف است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار