رئيس مركز جذب هيات علمي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: فراخوان جذب هيات علمي دانشگاه هاي سراسر كشور در بهمن و شهريور هر سال اعلام مي شود.
کد خبر: ۲۲۳۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰ 03 May 2016

رئيس مركز جذب هيات علمي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: فراخوان جذب هيات علمي دانشگاه هاي سراسر كشور در بهمن و شهريور هر سال اعلام مي شود.


به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام محمدرضا رضوان طلب روز سه شنبه در حاشيه نشست هم انديشي مسئولان استاني دفاتر تحقيق جذب هيات علمي استان هاي سراسر كشور در دانشگاه ايلام گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: هم اكنون نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه هاي كشور يك به 24 است و با ميانگين استاندارد آن يعني يك به 13 فاصله داريم.
وي تاكيد كرد: تا زمان رسيدن به نرم استاندارد و ايده آل نسبت استاد به دانشجو در كشور، به جذب هيات علمي در دانشگاه هاي كشور نياز داريم اما تعداد آن هر ساله بر اساس اختصاص بودجه از طرف دولت و تعداد بازنشستگان تعيين مي شود.
وي تصريح كرد: فراخوان جذب هيات علمي علاوه بر دانشگاه هاي دولتي شامل دانشگاه هاي غير دولتي و غير انتفاعي نيز مي شود كه بودجه آنها از طرف دولت تامين نمي شود و در فراخوان بهمن سال گذشته بيشترين جذب هيات علمي مربوط به اين دانشگاه ها بود.
رئيس مركز جذب هيات علمي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: هم اكنون فراخوان بورسيه دانشگاه ها اعلام شده است و در مرحله بارگذاري نيازها از طرف دانشگاه هاي كشور هستيم تا بر اساس آن نسبت به جذب هيات علمي بورسيه اقدام شود.
حجت الاسلام رضوان طلب در خصوص جذب مربي نيز اظهار كرد: با توجه به اينكه فارغ التحصيلان مقطع دكترا در كشور زياد است اولويت ما جذب مربيان كارشناسي ارشد نيست.
وي تاكيد كرد: اما در مناطق محروم كه امكان جذب دكترا وجود نداشته باشد فارغ التحصيلان مقطع كارشناسي ارشد جذب مي شوند ضمن اينكه دانشگاه هاي غيرانتفاعي بدليل هزينه كمتر تمايل بسيار زيادي به جذب مربي دارند.
وي يادآور شد: هم اكنون به طور متوسط ماهانه يك هزار پرونده متقاضيان هيات علمي دانشگاه ها، تبديل وضعيت نيروهاي پيماني و تائيد صلاحيت هيات امنا دانشگاه ها و موسسات آموزشي عالي غير انتفاعي بررسي مي شود.
دانشگاه ايلام با شش هزار دانشجو در مقاطع كارداني تا دكترا و 200 عضو هيات علمي، 32 گروه آموزشي دارد و در سال 1370 در سفر مقام معظم رهبري به استان ايلام از دانشكده زيرمجموعه دانشگاه رازي كرمانشاه به دانشگاه ارتقا يافته است.
استان ايلام در مجموع 36 دانشگاه و موسسه آموزش عالي دارد كه 40 هزار دانشجو در اين مراكز دانشگاهي مشغول به تحصيل هستند.
روسا و معاونان دفاتر تحقيق جذب هيات علمي 29 استان كشور در اين نشست حضور داشتند. /ف

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار