مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام گفت:
نگاه واقع‌بینانه به آسیب‌های اجتماعی باید در جامعه و به‌تبع در این استان حاکم شود.
کد خبر: ۱۵۳۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۲ 29 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام گفت: نگاه واقع‌بینانه به آسیب‌های اجتماعی باید در جامعه و به‌تبع در این استان حاکم شود.

خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، گزارش داد: «علی مهرعلیزاده» در کمیته تخصصی آسیب‌های اجتماعی استان اظهار کرد: برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکنون طرحی اساسی که اثرگذاری فراوانی داشته باشد در استان اجرانشده است.

وی بابیان اینکه این مسئله یکی از ضعف‌های حوزه آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شود، ادامه داد: در این زمینه باید اتاق فکر در حوزه اجتماعی تشکیل و راهکارهای اساسی ارائه و به مرحله اجرا دربیاید.

مهرعلیزاده  با تأکید بر اینکه یکی دیگر از دلایل عدم پیشبرد در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی عدم اجرای وظایف و مأموریت‌ها از سوی برخی دستگاه‌های اجرایی بوده است، خاطرنشان کرد: باید به آسیب‌های اجتماعی نگاه واقع‌بینانه شود تا اثربخشی لازم را داشته باشند.

 در ادامه «فرهاد قیصربیگی» - مدیرکل بهزیستی ایلام نیز اظهار کرد: ایجاد تعاملات بین سازمان‌های مرتبط با آسیب‌های اجتماعی از مهم‌ترین راهکارهای لازم برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی استان است.

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی نظیر خودکشی، طلاق، اعتیاد و غیره در استان گفت: باید در این زمینه دستگاه‌های مرتبط مشارکت تا آسیب‌های اجتماعی استان به حداقل ممکن کاهش یابد.

قیصربیگی، اجرای طرح‌های اجتماع‌محور در مناطق حاشیه شهر، توانمندسازی، ارائه مشاوره، آموزش و غیره را از مهم‌ترین اقدام‌های این دستگاه اجرایی در کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی استان برشمرد./پ
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار