فرماندار و رئیس حوزه انتخابیه دهلران از تایید صلاحیت 10 نفر از داوطلبان نمایندگی دور دهم مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه خبر داد.
کد خبر: ۱۶۴۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶ 17 January 2016
 فرماندار و رئیس حوزه انتخابیه دهلران از تایید صلاحیت 10 نفر از داوطلبان نمایندگی دور دهم مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام ؛امیدعلی سبزی روز یکشنبه اظهار کرد: از مجموع 27 داوطلب انتخابات مجلس دهم که در این حوزه انتخابیه ثبت نام کرده بودند در مرحله اول صلاحیت 23 نفر در هیات اجرایی تایید شد و دو نفر نیز انصراف داده بودند و صلاحیت دو نفر نیز احراز صلاحیت نشد.
وی با بیان اینکه در مرحله دوم بررسی صلاحیت ها در هیات نظارت از 23 نفر فقط صلاحیت 10 نفر تایید شد، افزود: افراد تایید صلاحیت نشده و یا داوطلبانی که صلاحیت آنها احراز نشده می توانند اعتراض خود را به شورای نگهبان ارائه کنند.
فرماندار مرکز حوزه انتخابیه دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره تاکید کرد: در مجموع از 25 داوطلب نام نویسی شده در این حوزه انتخابیه صلاحیت 10 نفر معادل 40 درصد شرکت کنندگان تایید شده است.
سبزی یادآور شد: در انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه تعداد داوطلبان ثبت نام شده 17 نفر بود که در دوره دهم به 27 نفر رسید که بیش از 58 درصد بیشتر از دوره نهم بود.
استان ایلام با افزون بر 20 هزار کیلومترمربع مساحت و جمعیتی حدود 600 هزار نفر و 10 شهرستان، سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی (2 نماینده برای شهرستان های ایلام، مهران، چرداول، سیروان، ایوان و ملکشاهی) و (یک نماینده برای شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان) و یک نماینده نیز در مجلس خبرگان رهبری دارد. 
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود./م

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار