استاندار ایلام:
ما به هیئت نظارت استان اعتراض کرده‌ایم مواردی در هیئت‌های اجرایی و مراجع چهارگانه بود که منجر به رد صلاحیت برخی داوطلبان شد.
کد خبر: ۱۶۵۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 19 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، "محمدرضا مروارید"  استاندار ایلام گفت: دولت در این راستا نمی‌تواند بی‌‌توجه باشد چراکه دولت مجری انتخابات است.

استاندار ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه  تعدادی از استانداران نسبت به رد صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس اعتراض کردند و شما نیز  جز این معترضین بودید دلیل اعتراضتات چه بود، اظهار داشت: ما به هیئت نظارت استان اعتراض کرده‌ایم مواردی در هیئت‌های اجرایی و مراجع چهارگانه بود که منجر به رد صلاحیت برخی داوطلبان شد.

وی افزود: ممکن است برخی از مدارکی که مراجع چهارگانه بررسی کردند برای هیئت‌های اجرایی موثر نبوده باشد.

استاندار ایلام تصریح کرد: تعداد زیادی از داوطلبان هستند که هیچگونه پرونده‌ای و مشکلی نداشتند اما هیئت نظارت آنها را رد صلاحیت کرده است.

مروارید در پاسخ به این سوال که نحوه اعتراض شما به این موضوع چگونه است، تصریح کرد: ما فقط اعلام کرده‌ایم و کاری از ما ساخته نیست به داوطلبان گفته‌ایم آرامش خود را حفظ کنند و اگر شکایتی دارند از مهلت قانونی استفاده کرده و در زمان مقرر اعتراضات خود را اعلام کنند.

استاندار ایلام همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی‌ بر اینکه آیا ورود به موضوع تایید صلاحیت‌های داوطلبان در محدوده اختیارات استانداران است یا خیر، اظهار داشت:‌ دولت در این راستا نمی‌تواند بی‌‌توجه باشد چراکه دولت مجری انتخابات است و شورای نگهبان نیز فقط وظیفه نظارت را بر عهده دارد، ما نیز در جایگاه خود این مشکلات را مشاهده کرده و اعلام کرده‌ایم.

وی افزود:‌ بسیاری از این افراد رد صلاحیت شده در جامعه بسیار مورد توجه‌اند، انسانهای بسیار پاک و شریفی هستند که سالها زحمت کشیده‌اند و در حال حاضر بدون هیچ دلیل قانونی رد صلاحیت شده‌اند.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: افرادی بودند که در دوره‌های قبل کاندیدای انتخابات بودند اما در این دوره شرایطشان احراز نشده است این موضوع چگونه امکان دارد فردی که در دوره‌های گذشته رای آورده اما امروز رد صلاحیت شده است./پ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار