مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان:
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام شاخص بهره مندی آب شرب روستایی در این استان را 68.8 درصد اعلام کرد و گفت: با بهره برداری از طرح های آبرسانی در دهه فجر، این شاخص به 70 درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۱۷۶۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵ 06 February 2016
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام شاخص بهره مندی آب شرب روستایی در این استان را 68.8 درصد اعلام کرد و گفت: با بهره برداری از طرح های آبرسانی در دهه فجر، این شاخص به 70 درصد افزایش یافت.

به گزارش تابناک ایلام؛"نورالله تیموری" روز شنبه در خصوص با این خبر اعلام کرد: این شاخص نسبت به متوسط کشوری (80 درصد) پایین تر است که ارتقای آن نیازمند توجه جدی تری در تخصیص اعتبارات به طرح های بخش آب روستایی در این استان است.
وی افزود: 177 هزار نفر در 580 روستای استان ایلام ساکن هستند که 499 روستا با بیش 175 هزار نفر جمعیت معادل 98.5 درصد آنها تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام یادآور شد: نزدیک به 341 هزار و 803 هزار مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی روستاهای استان از ابتدای سال تا کنون انجام شده که مطلوبیت این آزمون ها 98 درصد بود و از نظر مقایسه ای شمار کلرسنجی بیش از هفت درصد و مطلوبیت دو درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.
تیموری تاکید کرد: چهار آزمایشگاه مجهز ثابت و سیار هم اکنون امر حساس پایش و کنترل کیفی آب از منابع تامین تا نقاط مصرف را در حد مطلوب و منطبق با استانداردهای کیفی در روستاهای استان ایلام عهده دار هستند.
وی گفت: در ایام دهه مبارک فجر پنج روستا در شهرهای سرابله، آبدانان، مهران، مورموری و ایلام با اجرای طرح های آبرسانی و اعتباری بالغ بر 28 میلیارد ریال از آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند.
مدیر عامل شرکت آبفار ایلام اضافه کرد: در این ایام همچنین عملیات اجرایی پروژه های پالایش و راهبردی تاسیسات آب و فاضلاب در شهرستان های دهلران با اعتبار 12 میلیارد ریال، ایلام 6 میلیارد و سرابله هفت میلیارد ریال آغاز می شود. 
تعداد کل مشترکان آب روستایی استان 45 هزار و 544 مشترک است که از این شمار 885 را مشترکان عمومی و ادارات، یک هزار و 587 را مشترکان تجاری و صنعتی و 43 هزار و 99 مشترکان بخش مسکونی تشکیل داده است.
منابع تامین آب روستایی ایلام 166 منبع است که 105 مورد آن را چشمه ها و 61 مورد را چاه و قنات تشکیل داده است./م





منبع:ایرنا


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار