رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: 20 هزار هکتار از اراضی ملی در سال جاری خلع ید و 50 هزار هکتار نیز رفع تصرف شد.
کد خبر: ۱۸۴۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۷ 21 February 2016

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: 20 هزار هکتار از اراضی ملی در سال جاری خلع ید و 50 هزار هکتار نیز رفع تصرف شد.

به گزارش تابناک ایلام؛خداکرم جلالی اظهار کرد: نظر به تاکید رهبر معظم انقلاب و اهتمام دولت و نیز اهمیت موضوع نسبت به تلاش افزون تر برای حفظ اراضی ملی، ساز و کارهای مختلفی در جهت کاهش تخلف و تخریب عرصه های طبیعی و اراضی ملی در دستور کار قرار گرفته به نحوی که امسال میزان جرایم و تخلفات این حوزه میانگین 35 درصد کاهش یافته است.
وی انجام طرح های مشارکتی با همکاری جوامع محلی را از جمله مهمترین برنامه های سازمان در نقاط مختلف کشور در مقیاس سه میلیون هکتار اعلام کرد و گفت: تا پایان امسال این میزان به پنج میلیون هکتار افزایش می یابد.
جلالی با بیان اینکه ایجاد طرح های مشارکتی با همکاری عموم مردم به ویژه جوامع بهره بردار محلی در حفظ و پایداری جنگل ها موثر است، افزود: مراقبت و نگهداری از عرصه ها، جنگل کاری، افزایش پوشش های گیاهی، جایگزینی سوخت های فسیلی و نوین چون بخاری های گازی، خورشیدی و نفتی به جای چوب درختان از جمله این برنامه ها است.
وی یادآور شد: در یک اقدام دیگر و با امضای تفاهم نامه با نیروهای مسلح کشور، از سال آینده 2 هزار سرباز متناسب با نیاز استان ها برای کمک یگان های حفاظت منابع طبیعی به کار گیری می شوند و با اجرای این طرح سرانه حفاظت از عرصه های ملی 2 برابر می شود.
وی واگذاری عرصه های ملی به مردم برای بهره برداری و حفاظت از این اراضی ملی را در قالب طرح هایی چون کشت و توسعه گیاهان دارویی، جنگل کاری اقتصادی با هدف حفظ و صیانت از منابع طبیعی با کمک مردم از دیگر برنامه های این سازمان است.
جلالی با اشاره به سرانه جنگل های استان ایلام که به ازای هر نفر 12هزار متر مربع است افزود: سرانه جنگل در این استان شش برابر متوسط کشور و 2 برابر سرانه جهانی است.
رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با تاکید بر لزوم حفظ عرضه های طبیعی ایلام توضیح داد: سرانه جهانی جنگل شش هزار متر مربع و ایران 2 هزار مترمربع است./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار