مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه معارف قرآنی باید زیربنای همدلی و وحدت قرار گیرد، گفت: توسعه برنامه های قرآنی در کشور در دستور کار جدی قرار دارد.
کد خبر: ۱۹۱۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳ 02 March 2016

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه معارف قرآنی باید زیربنای همدلی و وحدت قرار گیرد، گفت: توسعه برنامه های قرآنی در کشور در دستور کار جدی قرار دارد.

به گزارش تابناک ایلام؛اصغر امیرنیا روز چهارشنبه در آیین افتتاح هفته قرآن و عترت استان ایلام در مجتمع ارشاد اظهار کرد: این وزارتخانه با برنامه ریزی ویژه توسعه فعالیت های قرآنی را در دستور جدی قرار داده که در این زمینه برگزاری هفته های قرآن و عترت در استان های مختلف امسال به تصویب رسید.
وی با بیان اینکه متاسفانه به علت محدودیت های اعتباری امکان برگزاری این هفته در همه استان های کشور مهیا نشد، ادامه داد: امسال هفته قرآن و عترت در هشت استان کشور تصویب که با احتساب ایلام تاکنون در چهار استان برگزار شده است.
امیرنیا توسعه و تبلیغ قرآن به ویژه معارف الهی را مهمترین اهداف برگزاری این هفته اعلام کرد و افزود: ترغیب علاقه مندان برای تولید آثار فرهنگی و هنری با محوریت قرآن و فراهم شدن زمینه کشف استعدادهای قرآنی در مناطق مختلف کشور دو ویژگی مهم برگزاری هفته های قرآن و عترت است.
مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتن جامعه ای با محوریت قرآن و عترت و برخورداری از ایمان و عمل صالح بر پایه اندیشه های امام راحل (ره) و منویات مقام معظم رهبری را در گرو عزم ملی و همه جانبه مسئولان و مردم برای توسعه برنامه های قرآنی دانست.
وی بهره گیری از زبان هنر را بهترین روش در احیا و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه دانست و گفت: توسعه فرهنگی قرآنی با بهره گیری از آثار مکتوب، فیلم، صنایع دستی، آثار نمایشی و تجسمی، شعر، داستان و برگزاری نشست های تخصصی، از طریق ایجاد ارتباط و رقابت در قالب جشنواره های متعدد در این زمینه مهم و تاثیرگذار خواهد بود.
امیرنیا از همه دستگاه های اجرایی مرتبط با فعالیت های قرآنی خواست برای ترویج فرهنگ نورانی کلام وحی در جامعه بیش از پیش اتحاد و مشارکت لازم داشته باشند.
هفته قرآن و عترت استان ایلام از 12 تا 17 اسفند سال جاری با اجرای ویژه برنامه های مختلف قرآنی در استان ایلام در حال برگزاری است./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار