رئیس دفتر هیات نظارت انتخابات ایلام از اعزام تعدادی از بازرسان شورای نگهبان به منظور بررسی صحت انتخابات در حوزه انتخابیه دهلران ، دره شهر ، آبدانان و بدره خبر داد.
کد خبر: ۲۰۵۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰ 03 April 2016
 رئیس دفتر هیات نظارت انتخابات ایلام از اعزام تعدادی از بازرسان شورای نگهبان به منظور بررسی صحت انتخابات در حوزه انتخابیه دهلران ، دره شهر ، آبدانان و بدره خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام،"یوسف امیدی" روز یکشنبه در خصوص این خبر اظهار کرد: با توجه به دریافت شکایت تعدادی از داوطلبان نمایندگی در این حوزه انتخابیه طی روزهای پس از برگزاری انتخابات، بازرسان شورای نگهبان به منظور بررسی این اعتراض ها به حوزه انتخابیه دهلران اعزام شده اند.

وی افزود: بازرسان در این بررسی ها ضمن مصاحبه با داوطلبان و مسئولان مربوطه ممکن است برخی از صندوق های آرا را نیز بازشماری کنند.

رئیس دفتر هیات نظارت انتخابات ایلام یادآور شد: محدودیت زمانی برای بررسی شکایت ها در قانون پیش بینی نشده ولی با توجه به فرصت کم باقی مانده تا 10 اردیبهشت زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات، شورای نگهبان تلاش خواهد کرد در سریع ترین زمان ممکن نتیجه بررسی ها را اعلام کند.

از مجموع 207 حوزه انتخابیه انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی تاکنون صحت انتخابات در 202 حوزه مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته و تنها پنج حوزه که یکی از آنها حوزه دهلران در جنوب استان ایلام است، تایید نشده است.

در مرحله نخست انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه دهلران، دره شهر ، آبدانان و بدره صلاحیت هفت نفر از سوی شورای نگهبان تایید شد که در روز رای گیری از مجموع 102 هزار و 492 رای ماخوذه صحیح در این حوزه انتخابیه آقایان شادمهر کاظم زاده و علی محمد احمدی با کسب به ترتیب 25 هزار و 522 رای و 22 هزار و 749 رای بیشترین آرا را به خود اختصاص دادند ولی بدلیل عدم کسب حدنصاب لازم، این دو نامزد به مرحله دوم انتخابات راه یافتند.

در صورت تایید مرحله نخست انتخابات از سوی شورای نگهبان در این حوزه انتخابیه مردم شهرستان های ذکر شده روز 10 اردیبهشت از میان این دو فرد یکی را به عنوان نماینده خود در مجلس دهم بر می گزینند./م



منبع:ایرنا

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پرویز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
باتوجه به تخلفات صورت گرفته امیدواریم تاییدنشود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار