مدیر كل مدیریت بحران استان ایلام بر آمادگی دستگاه های اجرایی و مردم برای مقابله با وقوع سیل احتمالی تاكید كرد.
کد خبر: ۲۱۱۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰ 12 April 2016

مدیر كل مدیریت بحران استان ایلام بر آمادگی دستگاه های اجرایی و مردم برای مقابله با وقوع سیل احتمالی تاكید كرد.


به گزارش تابناک ایلام؛ احمد كرمی شامگاه سه شنبه در نشست شورای مدیریت بحران این استان اظهار كرد: با توجه به گزارش ها، اطلاعیه ها و اخطارهای سازمان هواشناسی، پیش بینی می شود تا پایان هفته شاهد حجم بالای بارندگی ها باشی بنابراین در روزهای آینده امكان وقوع سیل در استان وجود دارد.
وی ادامه داد: بر این اساس این نشست برگزار شد تا تمامی دستگاه های عضو ستاد از هم اكنون برای مقابله با حوادث احتمالی در آماده باش قرار داشته باشند.
مدیركل بحران استان ایلام با تاكید بر آمادگی دستگاه های اجرایی و خدمات رسان استان، خواستار استقرار گروه ها و تجهیزات امدادی در نقاط حادثه خیز و خطرآفرین به منظور مقابله با حوادث احتمالی شد.
وی تاكید كرد: با توجه به بارش های اخیر و سیراب بودن زمین در صورت وقوع سیل، حتما با سرعت بیشتری همراه است كه این مهم می طلبد تا دستگاه های ذیربط جهت مقابله با بحران احتمالی آمادگی 100 درصدی داشته باشند.
كرمی یادآور شد: تمامی دستگاه های خدمات رسان و امدادی استان ایلام باید هشدارها و اخطارهای داده شده از سوی هواشناسی و ستاد مدیریت بحران را جدی بگیرند تا در صورت بروز حادثه سیل، توان و امكان لازم برای مقابله وجود داشته باشد.
وی با بیان اینكه بی توجهی به این هشدارها ممكن است عواقب بدی داشته باشد و میزان تلفات و خسارت احتمالی را افزایش دهد، افزود: دستگاه ها باید برنامه كاری، عملیاتی و كشیك 24 ساعته داشته و مرخصی و ماموریت نیروهای خود را به حداقل برسانند.
مدیركل بحران استان ایلام در بخش دیگری از سخنانش با تاكید بر اطلاع رسانی به موقع به مردم از طریق صدا و سیما و سایر رسانه ها، از مردم خواست تا از تردد در مسیرهای خطرآفرین و توقف در حاشیه و حریم رودخانه ها در روزهای پایانی هفته جاری اجتناب كنند.
وی همچنین از مردم خواست تا از پارك خودروها در مسیر مسیل ها، سكونت و یا گذاشتن اجناس خود در زیرزمین ها و معابر در مسیر یورش سیل و همچنین سكونت و تردد در مناطقی كه در اثر سیل آبان سال 94 خسارت دیده اند، در این ایام اجتناب كنند.
كرمی همچنین از كشاورزان و عشایر استان خواست از سكونت و تردد در مسیل های پرخطر و بستر و حریم رودخانه ها خودداری و نسبت به تهیه اقلام و مایحتاج عمومی خود اقدام كرده و اطلاعیه ها و اخطاریه های مدیریت بحران را پیگیری كنند.
وی خواستار هماهنگی و همكاری همه دستگاه های اجرایی برای مقابله با حوادث احتمالی شد و گفت: گشت های هلال احمر، راهداری و نیروی انتظامی با همكاری و هماهنگی یكدیگر وارد كار شوند.
مدیركل راه و شهرسازی ایلام نیز در این نشست اظهار كرد: جاده ایلام – مهران كه بامداد امروز به علت بارش های شب گذشته و ریزش كوه مسدود شده بود با تلاش راهداران باز شد و هم اكنون تردد در آن جریان دارد.
سید كمال الدین میرجعفریان با اشاره به قطع ارتباط مسیر روستای حسن گاوداری در شهرستان سیروان نیز یادآور شد: با تلاش همكاران حوزه راهداری هم اكنون این مسیر هم بازگشایی شده .
بر اساس اعلام هواشناسی، سامانه بارشی كه از روز یكشنبه وارد آسمان استان ایلام شده به تناوب بارندگی های آن تا روز جمعه هفته جاری ادامه دارد كه براساس این پیش بینی ها او بارش ها مربوط به روزهای پایانی هفته است.
بر اثر وقوع سیل اوایل آبان ماه سال گذشته در استان ایلام، بیش از 10 هزار میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی، زیرساخت ها، 20 هزار واحد مسكونی، تجاری و صنعتی و یك هزار دستگاه خودرو خسارت وارد شد./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار